Inlägg från: Cereal Killer |Visa alla inlägg
  • Cereal Killer

Blivande pappor söp till

Kräva är ett ledsamt ord i sammanhanget, på flera sätt. Här föreslog jag för min man att han skulle dricka max två standardglas per tillfälle från och med vecka 36, med barn nummer två. Han förlöste vårt första barn på två folköl och gjorde ett jättebra jobb (det var kanske t.o.m. bra att han druckit lite), så den mängden kändes ok för mig. Han valde dock att inte dricka alls från och med vecka 36 för att kunna vara beredd köra när som helst. Barnet föddes i vecka 37 och vi hann till förlossningen så det var ju helt klart ett bra beslut.

• Cereal Killer
    Cereal Killer skrev 2024-07-21 23:38:06 följande:

Kräva är ett ledsamt ord i sammanhanget, på flera sätt. Här föreslog jag för min man att han skulle dricka max två standardglas per tillfälle från och med vecka 36, med barn nummer två. Han förlöste vårt första barn på två folköl och gjorde ett jättebra jobb (det var kanske t.o.m. bra att han druckit lite), så den mängden kändes ok för mig. Han valde dock att inte dricka alls från och med vecka 36 för att kunna vara beredd köra när som helst. Barnet föddes i vecka 37 och vi hann till förlossningen så det var ju helt klart ett bra beslut.

För att förtydliga: vi var alltså båda inställda på att jag skulle föda innan BF och att det skulle gå snabbt eftersom det var så med första barnet. Under första graviditeten var vi båda helt inställda på att förlossningen skulle ske tidigast i vecka 39 och ta många timmar, och vi hade inte ens någon bil, så det var ingenting vi ens reflekterade över. 
Svar på tråden Blivande pappor söp till