• Anonym (TS)

Lergigan comp, hjälper det?

Har fått det utskrivet och ska hämta ut imorn. Har haft vanliga Lergigan sen innan graviditeten också (ångestdämpande) men tagit väldigt sällan (nästan aldrig innan graviditeten) och de kan jag ju ändå inte ta på dagen för då blir jag för trött.

Är i vecka 10 och illamåendet är ganska outhärdligt , värre än mina tidigare graviditeter och det gör att jag inte orkar så mycket som jag behöver , barnen är lediga från skola och förskola och jag vill ju orka göra saker. Har såklart gjort saker ändå men det är så jobbigt när jag mår så illa.. Det är värst efter att jag har ätit.

Ni andra som har haft Lergigan Comp, har det hjälpt? Hur många har ni behövt ta? Blir man trött av dom? Finns det något annat som hjälper mer? 

Funderade också lite på amning.. Jag ammar min 2-åring litegrann, barnmorskan sa att det är ok att ta när man ammar men stämmer det? 

• Svar på tråden Lergigan comp, hjälper det?
  • StrictlyNats

Jag fick det utskrivet och tyckte att det hjälpte faktiskt! Dock utvecklades det till hyperemisis gravidarum så jag blev inlagd till slut pga att jag inte fick i mig något. 

Men fram tills dess så funkade de helt okej. Bättre än allt annat de förskrivit. 

• Anonym (TS)
    StrictlyNats skrev 2024-07-23 05:32:11 följande:

Jag fick det utskrivet och tyckte att det hjälpte faktiskt! Dock utvecklades det till hyperemisis gravidarum så jag blev inlagd till slut pga att jag inte fick i mig något. 

Men fram tills dess så funkade de helt okej. Bättre än allt annat de förskrivit. 

Tack för svar! Ska hämta ut det idag, förhoppningsvis hjälper det :) 
    Vad jobbigt att det blev så för dig 
  • Anonym (Z)

Nej, det hjälpte inte mig alls tyvärr.

• StrictlyNats
    Anonym (TS) skrev 2024-07-23 12:03:12 följande:
    Tack för svar! Ska hämta ut det idag, förhoppningsvis hjälper det :) 
    Vad jobbigt att det blev så för dig 
    Hoppas det funkar för dig också! 
  • Anonym (Bm)

Jag fick det, men blev bara stirrig. 

Drack Pepsi istället och det hjälper mot illamående. 

• kaeg

Fått det utskrivet vid två eller om det var tre av graviditeterna och det har fungerat. 

absolut blir man lite trött av dem men man får testa sig fram vad som fungerar bäst, vet vissa tar på morgonen och andra på kvällen. 

finns ju mängder av husknep och olika fungerar för olika, så man får testa sig fram och det har du säkert redan gjort.

* Pojke 2006 * Flicka 2008 * Flicka 2015 * Pojke 2018
Svar på tråden Lergigan comp, hjälper det?