Ägglossning efter p-piller?
Hej!
Jag slutade med mina p-piller den 8 maj och fick 3 dagar efter en ?p-pillerblödning?. Sedan tog det 38 dagar innan jag fick min mens igen och tänkte mer eller mindre att gud vad skönt 😅 Lade in min mens i en sån där app som håller koll på menscykeln och tänkte efter mensen att jag skulle börja testa med ÄL- stickor då vi är sugna på bebis. Testade under perioden som skulle varit min ägglossning enligt appen (vet att den antagligen inte stämmer än då jag precis gått av mina p-piller) och det var inte ens tillstymmelse till två streck. Förutom efter ca 8-9 dagar, då såg jag helt plötsligt ett svagt streck bredvid kontrollstrecket under ett par dagar. Jag vet att det fortfarande är negativt, men att kroppen alltid har någon slags LH.
Slutade testa efter typ 10 dagar. Undrar nu om det kan vara så att jag missat min ÄL? Att strecket var svagt, betyder det ändå att jag har det hormonet i kroppen och att jag haft/kommer ha ägglossning? Vet att man inte ska googla och sådär men är så orolig att min äl inte kommer igång som den ska?