• mmaja13

Ägglossning efter p-piller?

Hej! 

Jag slutade med mina p-piller den 8 maj och fick 3 dagar efter en ?p-pillerblödning?. Sedan tog det 38 dagar innan jag fick min mens igen och tänkte mer eller mindre att gud vad skönt 😅 Lade in min mens i en sån där app som håller koll på menscykeln och tänkte efter mensen att jag skulle börja testa med ÄL- stickor då vi är sugna på bebis. Testade under perioden som skulle varit min ägglossning enligt appen (vet att den antagligen inte stämmer än då jag precis gått av mina p-piller) och det var inte ens tillstymmelse till två streck. Förutom efter ca 8-9 dagar, då såg jag helt plötsligt ett svagt streck bredvid kontrollstrecket under ett par dagar. Jag vet att det fortfarande är negativt, men att kroppen alltid har någon slags LH. 

Slutade testa efter typ 10 dagar. Undrar nu om det kan vara så att jag missat min ÄL? Att strecket var svagt, betyder det ändå att jag har det hormonet i kroppen och att jag haft/kommer ha ägglossning? Vet att man inte ska googla och sådär men är så orolig att min äl inte kommer igång som den ska?

• Svar på tråden Ägglossning efter p-piller?
  • Anonym (Stickan)

Är det stickor från rfsu du kör med,? Jag har använt dom och tyckte dom visade konstiga resultat.. Typ, för svaga streck och för ofta 🤔 tar ärligt talat deras resultat med en nypa salt

• Anonym (A)

När jag slutade med p-piller var kroppen helt crazy.  Hade "mens", men ingen ägglossning (tempade) i typ ett halvår efter att jag slutade med p-piller. Fick höra av gyn att det är vanligt att kroppen kör på i gamla vanor när man slutat, alltså ingen ägglossning men ändå regelbunden bortfallsblödning. Hade vissa höjningar här och där, kanske liknande dina svaga streck, men det blev  inget med det förrän efter ett halvår.

När väl ägglossningen kom igång var den lite oregelbunden i början, men eftersom jag tempade hade jag ändå koll och kunde tajma sexet. 

Jag tror inte att du kommer kunna förlita dig på en app i det här läget. Börja tempa eller köp såna billiga ÄL-strips och testa typ varannan dag för att inte missa. Eller låt kroppen göra sin grej och börja försöka när den hittat tillbaka till normalläget.

Lycka till!

• mmaja13
    Anonym (Stickan) skrev 2024-07-24 00:16:19 följande:

Är det stickor från rfsu du kör med,? Jag har använt dom och tyckte dom visade konstiga resultat.. Typ, för svaga streck och för ofta 🤔 tar ärligt talat deras resultat med en nypa salt

Ja men precis dom! Vad synd att fler än jag tycker dom verkar lite sisådär? Har precis köpt på mig 28 stycken till för det var bra pris 😂 ja ja?
Svar på tråden Ägglossning efter p-piller?