• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • knyttets

Hoppar in här med! Här blir det tredje försöket med andra barnet. Menscykeln har varit lite överallt men BIM borde vara runt 21/8.

• Siripiri
    knyttets skrev 2024-07-24 22:23:09 följande:

Hoppar in här med! Här blir det tredje försöket med andra barnet. Menscykeln har varit lite överallt men BIM borde vara runt 21/8.

Kul! Hur gammal är första barnet? 😊
  • Nanathalie

Hej,
    Skrev ett inlägg men ser det inte här.
    Bim 21/8, äl runt 6-7/8. 
    Tredje barnet, men första med min nuvarande man. Vi försöker med en sladdis. Försöker tracka min ägglossning med testlagrets stickor för att göra allt för att inte missa den och har börjat testa direkt efter mensen tog slut igår.

Lycka till!

• Anonym (Trean)

Hej! 
    Mamma till två här. Gjorde ett avbrytande för tre veckor sedan pga ett MA i v11 med tvillingar. Hoppas bli gravid så snart som möjligt igen. Har dock inte haft någon mens eller äl än så jag vet inte riktigt vart i cykeln jag är. 🤔

• knyttets
    Siripiri skrev 2024-07-25 09:34:10 följande:
    Kul! Hur gammal är första barnet? 😊
    Första barnet är två år 😊 

Jag testar också med ÄL-stickor för att försöka pricka den exakt. Har ni andra strategier för att lyckas denna månad? 😄
  • Siripiri
    knyttets skrev 2024-07-26 06:53:29 följande:
    Första barnet är två år 😊 

Jag testar också med ÄL-stickor för att försöka pricka den exakt. Har ni andra strategier för att lyckas denna månad? 😄

Okej ☺️

ah har aldrig testat såna pga alltid känt av min ÄL, men borde kanske ha gjort det bara för att bekräfta det jag känner. 

Sen är vår, eller snarare min strategi har väl vart sen ? missfallet ? i vintras har vart att försöka förbättra och stärka min menscykel med tillskott, dricka koffeinfritt och dricka väldigt lite alkohol. Sambon har också dricka lite alkohol senaste månaderna😊 

• Siripiri
    Anonym (Trean) skrev 2024-07-25 20:57:08 följande:

Hej! 
    Mamma till två här. Gjorde ett avbrytande för tre veckor sedan pga ett MA i v11 med tvillingar. Hoppas bli gravid så snart som möjligt igen. Har dock inte haft någon mens eller äl än så jag vet inte riktigt vart i cykeln jag är. 🤔

Va tråkigt att höra? 
    Det får vi hoppas! du tempar inte eller något sånt? 😊
    kan ju kanske ta ett tag för cykeln att komma igång efter något sånt 
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-07-25 19:15:22 följande:

Hej,
    Skrev ett inlägg men ser det inte här.
    Bim 21/8, äl runt 6-7/8. 
    Tredje barnet, men första med min nuvarande man. Vi försöker med en sladdis. Försöker tracka min ägglossning med testlagrets stickor för att göra allt för att inte missa den och har börjat testa direkt efter mensen tog slut igår.

Lycka till!

Va konstigt 🤔 

Kul! Har du sprungit och köpt nya stickor än? 😁
  • Nanathalie
    Siripiri skrev 2024-07-26 15:12:01 följande:
    Va konstigt 🤔 

Kul! Har du sprungit och köpt nya stickor än? 😁
    Jag testar varje dag sedan mensen slutade och får grå streck varje dag men inga rosa starka som vid äl. Tycker egentligen det är lite irriterande, funderar på att börja med CB ältester som visar glad gubbe istället för streck i fel färg. 🤯 Vill inte missa den! Skickar med en bild på hur ett negativt ältest ser ut hos Testlagret.
  • Annpor

Hej hej
    Hoppar in här också. Vi försöker få bli gravida igen efter en tung förlust tidigare i år. Förlorade vårt första barn i v39 i vintras i IUFD. En fullt frisk bebis som bara dog? En fruktansvärd upplevelse där livet blir så mörkt. Nu är vi redo att bli gravida igen med ett vad vi hoppas syskon. En regnbågsbebis. Vi har försökt någon månad bara, hoppas få ett plus snart igen och få känna lite hopp igen. Hade ÄL 23/7, BIM 2/8. 

Kul att få följa andra i resan också!
    Hoppas vi är flera som får plussa snart 😊

Svar på tråden BIM Augusti 2024