Anonym (Bizz) skrev 2024-07-27 15:06:27 följande:
Visst, ett 15-årigt underhåll hade varit mer. Helt enig. Dock saknar det betydelse, för hade läget varit att han betalade så hade ts haft ett val att vara med och finansiera eller ej.
Nu kommer hon tvingas att göra det, som det ser ut i dagsläget iaf.
Han har inte barn med ts så frågan är irrelevant. Då hade ts vetat om det från början. Barnet bor i ett annat land och ts man har inte tvingats att finansiera sin dotter.
18 000 per år är inte "en jävligt liten summa" heller, ska tjejen studera i fem år så landar det i 90 000. Tycker du att det är är liten summa också eller?
Ts är inte ute efter att "förvägra" mannen något, mer än att hennes pengar ska ges bort till en annan kvinnas barn som inte sett sin far på många år.
Jag hade inte gått med på det. Då hade jag tackat för mig så kunde mannen slänga bort hur mycket pengar han så vill. Mina pengar går inte till en gökunge utomlands. Det är då ett som är säkert.
Exakt VAD skulle ts tycka var positivt med att få en halvvuxen unge på halsen menar du? Vi han steppa upp och leka pappa så får han göra det på egen hand.
JAg håller med ts till 100%.
Och vad "de flesta" skulle tycka har du ingen aning om. Det är vad du tror, alternativt hoppas.
Skulle min man helt plötsligt stå med en unge från förr så hade jag tackat för mig.
En jävligt liten summa JÄMFÖRT med något är inte samma som liten överhuvudtaget, och det tror jag att alla normalbegåvade förstår.
Pengar är inte i första hand till "en annan kvinnas barn". Det är till HANS barn. Det är hans stora sorg att han miste kontakten med sitt barn och nu vill han ta chansen att reparera den. ALLA normala människor förstår att kärleken till ens barn är viktigare än allt och att barnen går före relationen till en partner om man tvingas välja.
Nej, vem har sagt att det är "positivt" för TS att få en "halvvuxen unge på halsen", som det uttryckte det? Men oavsett vilket är det så situationen är. Hon visste att barnet fanns när hon blev tillsammans med hennes far, och borde ha varit fullt medveten om möjligheten att dottern söker kontakt i framtiden eller att han söker kontakt med henne.
Givetvis behöver inte TS vara delaktig i denna situation om hon inte vill. Hon är helt fri att bryta upp och lämna. Men väljer hon att stanna i relationen får hon finna sig i att han har ett barn med allt vad det innebär. Bland annat att han vill ge sitt barn finansiell hjälp medan hon studera. Precis som de flesta andra föräldrar skulle vilja göra om de kunde.
TS kan inte vägra låta honom ge av SINA pengar till SITT barn. Inte heller att inte låta henne ha en plats i sin pappas liv. Hon kan endast välja mellan att stanna i relationen eller inte.