Vill hjälpa min väninna!
Hej, jag behöver lite råd. Jag har en väninna som jag tycker väldigt mycket om. Och jag vill henne väl. Och att hon ska få uppleva lycka som mig.
Hej, jag behöver lite råd. Jag har en väninna som jag tycker väldigt mycket om. Och jag vill henne väl. Och att hon ska få uppleva lycka som mig.
Hon säger själv att hon inte är ensam. Inte alla vill ha en relation. Tänkte du tvinga på henne en dejt eller nåt? Det bästa du kan göra är att hålla tyst och ta med henne ut i sociala sammanhang där hon kanske kan träffa någon men UTAN att nämna något om sånt!
Sedan din sista fråga, även om jag inte är man... Random snubbar på internet säger att de kan tänka sig att dejta en kvinna som ser bra ut men har lite lågt självförtroende. Rätt självklart. Sen då...? Det ska peppa henne på nåt sätt...? De vet ju inte ens hur hon ser ut (NEJ lägg inte ut bild!).
Du har en fin tanke men det kan slinta väldigt fel. Hon har säkert fortfarande en del att ta itu med sen senaste partnern. Låt det vara och förgyll hennes liv genom att bara vara en god vän!
Vad du gör? Du pratar väl med henne i vanliga fall och peppar i livet om hon vill något, pratar om olika saker. Vill hon så måste beslutet komma från inom henne.
Att ha en så stark tro på att ett förhållande ska lösa någons problem verkar jobbigt. Speciellt om inte denne uttryckt dessa.
Är i liknande sits där mina vänner skulle peppa mig rejält om jag ville dejta men så länge jag inte vill är det min ensak.
Hoppade helt över det märkliga utspelet om vad män på internet skulle tycka,jisses...
Ja, du ska vara tyst. Ja, du ska låta det vara.
Onödigt tycker jag.
En del kvinnor har dåliga erfarenheter av män, både i dejtandet och med sin familj där de kanske haft en pappa som aldrig brytt sig.
Växer de upp utan någon kärlek från män så får de ingen bra bild av män. I min mening är det bättre att dessa kvinnor får leva självständigt utan en partner.
De flesta kvinnor jag känner utan partner trivs med sina liv ändå. Det går alldeles utmärkt att må bra och vara frisk utan en karl i sitt liv.
Sluta tro att du vet bäst hur andra människor blir lyckliga.
Fortsätt vara en bra kompis.
Lägg ner allt det andra
Oj, vad mycket negativa människor. Och på gränsen till aggressiva. Jag kan ju köpa biten om att det är hennes val.
Men till personen som resonera att kvinnor som haft det svårt med män. Är bäst ensamma. Så dom förtjänar ingen kärlek alls då eller? Ska vara ensamma. Det låter ju snällt. Och väldigt konstigt argument. Ok om man inte vill. Men det är ju oftast dom människorna som är i störst behov av kärlek. Dom behöver det positiva. Dessutom kan det få en människa växa. Dessutom är det väl bara bra och positivt om dom får uppleva bra män. Får en bra upplevelse i alla fall. Framför allt för männen också.
Folk är bittra i dagens Sverige. Inte undra på att det ser ut som det gör. Usch vilka negativa människor.
Oj, vad mycket negativa människor. Och på gränsen till aggressiva. Jag kan ju köpa biten om att det är hennes val.
Men till personen som resonera att kvinnor som haft det svårt med män. Är bäst ensamma. Så dom förtjänar ingen kärlek alls då eller? Ska vara ensamma. Det låter ju snällt. Och väldigt konstigt argument. Ok om man inte vill. Men det är ju oftast dom människorna som är i störst behov av kärlek. Dom behöver det positiva. Dessutom kan det få en människa växa. Dessutom är det väl bara bra och positivt om dom får uppleva bra män. Får en bra upplevelse i alla fall. Framför allt för männen också.
Folk är bittra i dagens Sverige. Inte undra på att det ser ut som det gör. Usch vilka negativa människor.