• Anonym (SG)

Kärlek

Jag har varit tillsammans med min man i 22 år. Vi har varit gifta sedan 2012. Min man säger aldrig att han älskar mig, inte ens att han tycker om mig. Han är duktig på att påpeka allt som inte är bra..... Han säger att han alltid har varit sån men han har faktiskt sagt de tre stora orden, det var dock det första halvåret vi var tillsammans. Det gör ont men han förstår inte. Han tycker inte att man ska behöva bekräftelse från någon......Är det fel på mig som känner mig oälskad? När jag blir ledsen över det intalar jag mig att jag ska vara glad över att han kommer hem till mig.

• Svar på tråden Kärlek
  • Meenos

nej du låter väldigt mänsklig, Jag hade mått otroligt dåligt om jag var gift och inte fick känna mig tillräkligt älskad. 

det är helt naturligt att vilja höra att man är älskad och att få uppskattning då och då. 

jag hade definitivt tagit upp det igen, och verkligen försökt förklara din synpunkt på det hela. 

• Meddelande borttaget
  • Lynx123

Är du lycklig med den här personen? Känner du dig omtyckt och respekterad? Om ja, prata mwd honom. Om nej så är det ingen idé. Livet är alldeles för kort för att leva i dåliga relationer.

• Anonym (Linda)

Låter som att han själv är missnöjd med livet på olika sätt så då är det kanske inte så konstigt att det där med kärleksfulla ord uteblir .  Kanske är det så att kärleken också minskat med åren som gått. 

Ni skulle nog behöva prata om hur ni egentligen har det i ert liv . 

• Anonym (Syster)

Nej, det är fel på honom. Han är känslomässigt otillgänglig. Lägg till det att han är en gnällspik som trycker ner dig med negativitet.

Föreslå parterapi, det är det enda som kan hjälpa om du ska må bra, att han förstår hur dåligt du mår av det här och att han ändrar sig. Målet är då inte att han ska säga att han älskar dig, men man kan visa känslor ändå och ffa måste han sluta gnälla på allt. Annars kan det tyvärr bli så att du bör fundera på skilsmässa.

Svar på tråden Kärlek