Folk upplever det olika för att barn ÄR olika, och även vuxna! Så ett barn som är besvärligt för den ena kanske inte är det för den andra. Omöjligt att förutspå hur det vore för dig.
1) Supermysigt, fint, påfrestande och ett rent helvete. Det beror på vilken dag du frågar mig och vilken tid på dagen.
2) 7 år.
3) Bättre... Barnet tycker om att göra aktiviteter med mig som exet annars hade vägrat, kan vara allt från att spela spel till att åka ut i naturen eller vad som helst. Vi har mycket roligt tillsammans. Mysig liten person där det finns ömsesidig kärlek. Sämre... Mina nerver spelar ofta på sina sista strängar, det går nog inte en dag utan att jag behöver parera irritation från antingen mig eller barnet. Lever med hjärtat i halsgropen över alla tusen olyckor som barnet kan råka ut för av oaktsamhet. Har ingen som helst fritid eller frihet (mamma på heltid), kan inte gå ut på kvällar eller ha kvällshobbies osv (det bara är så, orkar inte gå in på varför). Kvällarna sitter jag av tiden för att bara ha lugnt omkring mig.
4) 80 % så jag ska orka med jobbet.