• Anonym (Blöjfrimen..)

Kissar i byxorna

Hej,
    Jag har en 3åring som galant klarar av att sköta sina toalett-behov när vi är hemma och han får gå runt naken på underkroppen. Men så fort vi sätter på byxor (och ja vi tjatar om toa och att han är utan blöja så kissar han ändå i byxorna). Han vill ogärna gå till toaletten när han har byxor så ja, han får gå utan och sköta sitt. Men hur kommer vi vidare till att ha byxor? Han kan ju inte gå näck på förskolan som börjar snart igen.

• Svar på tråden Kissar i byxorna
  • Anonym (R)

Nu vet jag inte hur länge ni försökt få honom blöjfri? Men vår son gjorde precis samma sak tror han var ca 3år o nån månad när vi skulle få honom blöjfri. 

köpte boken blöjfri på 3 dagar och där står att tyg så som kallsonger eller byxor kan stimulera känslan av att ha blöja på sig och därmed också orsaka olyckor i onödan. Superbra att gå näck hemma, fortsätt med det! Skuldbelägg inte honom ifall det blir olyckor utan förklara bara vad som hände och ta nya tag. 

?nu kissade du i dina byxor, ingen fara vi byter dem. Nästa gång hinner du till toaletten? det fungerade galant för oss hoppas det gör de för er med. Lycka till 😊

• Anonym (Blöjfrimen..)
    Anonym (R) skrev 2024-08-01 22:00:45 följande:

Nu vet jag inte hur länge ni försökt få honom blöjfri? Men vår son gjorde precis samma sak tror han var ca 3år o nån månad när vi skulle få honom blöjfri. 

köpte boken blöjfri på 3 dagar och där står att tyg så som kallsonger eller byxor kan stimulera känslan av att ha blöja på sig och därmed också orsaka olyckor i onödan. Superbra att gå näck hemma, fortsätt med det! Skuldbelägg inte honom ifall det blir olyckor utan förklara bara vad som hände och ta nya tag. 

?nu kissade du i dina byxor, ingen fara vi byter dem. Nästa gång hinner du till toaletten? det fungerade galant för oss hoppas det gör de för er med. Lycka till 😊

Tack för svar 😊 Vi får fortsätta kämpa. Jag vill inte sätta på honom blöja igen bara för att vi är ute eller så, så det låter ju bra att det kanske "löser sig" efter en tid. 😄
Svar på tråden Kissar i byxorna