Vid mens
Hej! Ca en vecka innan mensen ska komma brukar jag få lite lätt ömma bröst och menssmärta. Det är så jag vet om att mensen är påväg och ibland kan jag få lite akne. Sötsug och lättirriterad! Choklad! Jag känner mig väldigt konstig denna månaden.
Vet inte om det är graviditetssymtom eller om det är inbillning. Menscykeln är väldigt rörig för mig. Har oregelbundna menstruationer, så vet aldrig riktigt när jag har ägglossning. Använder inte ägglossningtester, för så mycket planerar vi inte fler barn. Utan det får gärna hända när det händer.
Jag hade min senaste menstruation den 240706, men som sagt så har jag ingen aning när min nästa mens kommer. Jag har ca 6 dagars menstruation när den kommer, men ibland har jag sparsamt (brunt eller ljusrosa) Ibland har jag så rikligt att jag inte kan gå p.g.a. smärtan och mängden för att det bara forsar. Det varierar varje månad! Ibland har jag haft 25 dagar emellan och som mest 64 dagar emellan.
Jag och min partner var intima med varandra den 13 juli. Alltså 8 dagar efter mensens första dag. Fyra dagar senare började jag få menssmärtor deluxe. Fick dessutom irritation som jag aldrig hade så nära inpå min förra mens, men irritationen har försvunnit nu, men menssmärtorna är kvar. Haft det i snart 3 veckor. Bortsett från det ökade också flytningarna. Det forsar av flytningar på ett sätt som det aldrig gjort innan. Men vattninga flytningar och inget annat. Bröstvårtorna är svullna på mig och ömmar pyttelite, men inte själva brösten i sig. Dessutom är jag aldrig trött. Jag är annars kroniskt trött! Jag har haft 4 sömnlösa nätter nu för att jag inte kan sova. Sen en jäkla kåthet med och jag har illa med sexlust i vanliga fall. Är det någon som känner igen sig lite i detta? Jag har två barn sen innan, men det var inte alls så här med dem. Tror dock mensen kommer för jag tog ett test idag som var negativt, men det är kanske för tidigt?
Men med den här menssmärtan jag har, så känns det som att mensen kommer i vilken sekund som helst. Men har nu känt det i tre veckor, vilket känns väldigt konstigt men det kommer massa vattninga flytningar.
Någon som känner igen sig i detta? :)