Får ej sova med sambo, då han sover med sina barn
Hejsan hejsan! Jag har sedan ca 1 år o 10 månader varit tillsammans med en kille som har två st barn sedan tidigare, 6 och 8 år. Jag är endast 21 år gammal, och har ingen direkt erfarenhet utav barn sen innan, men har en bra relation till hans. Vi provade på att bo ihop under ca 8 månader. Då barnen sover tillsammans med min kille i hans dubbelsäng så fick jag ett eget sovrum där jag även hade mina grejer osv. Efter kanske 4 månader började jag få en klump i magen av att gå o lägga mig själv varje kväll, och hade svårt att somna. Det blev bara värre o värre och tillslut började jag låna kompisars lägenheter när han hade barnen för jag fick sån ångest av sovsituationen. Och när jag är själv så är det inga konstigheter med att även sova själv. Efter detta skaffade jag mig en egen lägenhet som jag skulle sova i på hans barnveckor, trots att jag i övrigt trivdes väldigt bra med att bo med dom. Jag va tydlig med vad som låg bakom min flytt, men han tyckte det kändes som att vi tog ett steg tillbaka i vårt förhållande. Jag har märkt att det faktiskt är ett typ av behov för mig att få den närheten genom att sova ihop och vakna upp ihop, detta är även mitt första lite seriösare förhållande. Och jag märker hur mycket jag njuter när jag äntligen får sova med honom. Det som skär sig är att det blir naturligare för mig att åka hem till min lägenhet när jag slutar jobbet kl 20 på hans barnveckor, vilket leder till att det nästan upplevs som att jag drar mig undan och träffar barnen allt mindre, vilket absolut inte är fallet. När han bodde ihop med mamman Till barnen sov de i varsitt sovrum med varsitt barn, vilket för mig känns konstig och inget som hade funkat för mig, vet såklart att det är olika för alla? Jag har nyligen berättat för honom att detta känns viktigt för mig, och att jag faktiskt tycker att barnen är stora nog att sova själva och få ett eget rum. Men har även varit tydlig med att det inte är något som jag ska bestämma såklart. Men jag Känner mig otroligt utanför när det är jag som har ett eget sovrum och känner mig liksom inte som en vuxen i huset. Min kille vill sova med sina barn och barnen vill absolut inte ha egna sovru, och han säger att de kan börja prata om att sova själva men att det då bara är för min skull, och så vill jag ju inte ha det. Jag vill ju ha en partner som också vill ha intimitet och närhet av mig, och inte bara när det kommer till sex. Just nu har jag en klump i magen när jag sover själv i min lägenhe, men kan absolut inte sova över när han har barnen för då känns det ännu värre. Min kille har även satt upp en lapp som hans 8 åriga dotter skrivit, där det står ?jag vill inte sova själv?. Känns som att han satt upp den i syfte till att jag ska se? Det börjar luta åt att göra slut pga detta, men känns tråkigt då jag är väldigt kär i honom. Någon som har tankar kring detta, hur bör jag tänka??