emeliiee skrev 2024-08-09 18:35:15 följande:
Tack för ditt svar. Fick du någon hjälp med progesteronet? Jag har kört med ägglossningstest vissa månader. Men tycker nästan ägglossningssekretet kommer innan jag får positivt ägglossningstest så blir förvirrad över sekretet och testerna.
Jag var hos en privat gyn i ett annat läge och hon kollade samtidigt då om jag var gravid för att mensen inge dykt upp och hon sa då att jag förmodligen inte haft någon ägglossning den månaden för att slemmhinnan var tunn. Så det har liksom etsat sig fast i mitt huvud att jag kanske alltid har tunn slemmhinna. Detta är 4 år sedan typ. Jag får alltid ägglossningssymtom varje månad men det kanske inte garanterar att ett ägg faktiskt släpper? Får väldans molvärk i samband med ägglossningen bland annat och ömma bröstvårtor.
Grattis till din graviditet förresten. ❤️
Tack, vår lilla är så efterlängtad 🙏
Ne läkaren tyckte det var tillräckligt, men jag tog om progesteronet privat samma månad som jag blev gravid och det var aningen högre. Hade jag inte blivit gravid hade vi vart berättigade ivf hjälp genom regionen och då hade jag fått progesteron i samband med det.
Jag tempade för att veta att jag hade ägglossning, för har man otur så kan man ha regelbundna blödningar utan att ha ägglossning. Men troligast har man ägglossning när man har regelbundna blödningar.
Har du tydlig sekret behöver man inte ta ägglossningtest, jag hade sparsam med sekret (som syntes) så kändes bra för mig att kolla med test. Sekretet ska komma innan ägglossning och torkar upp när ägglossningen varit, så det är bara att ligga på när sekretet finns där ☺️
Men som sagt kan det vara skönt att veta att allt är som det ska. Våra utredningar visade ingen orsak till att det inte ville sig. Jag har lite låg äggreserv men det betyder mest att jag inte kommer kunna få barn så sent i livet.
Det är inte ovanligt att det tar ett år innan det tar sig, men det är sjukt frustrerande. Vi kände oss så hopplösa när det inte tog sig. Men har i efterhand tänkt att om den gången det ville sig hade varit vårt första försök så hade det ju istället tagit sig på en gång ☺️