• SwedishJesus

Fuktskada?

Mer av väggen trillar av då och då, precis bakom finns en dusch, är ej säker om det är en läcka i duschen eller om det bara är fel vid konstruktionen för länge sedan? Finns samma sak vid ytterdörren fast då är det bara färgen som börjar bubbla upp och släppa. Detta är i källaren. Finns det någon expert som kan hjälpa mig?
  • Svar på tråden Fuktskada?
  • Anonym (Pia)

Ingen aning! Men jag vet att det finns ett forum som heter Byggahus där du nog hittar folk som kan svara. Det är där jag brukar hamna när jag googlar diverse husrelaterade frågor. 

www.byggahus.se/forum/whats-new/

• Giftskåneman

Om det inte rinner ut vatten nånstans borde det inte vara en läcka, stäng alla kranar och kolla om vattenmätaren rör sig.

• MagnusA

Väldigt vanligt förekommande i källare, ser ut som att det är målat med en färg som inte är diffusionsöppen, vilket betyder att fukten samlas i betongen och släpper efter ett tag. Det måste "andas" helt enkelt.

Borde gå att rensa bort det lösa och på med ny betong, därefter lite diffusionsöppen färg som smälter samman med övriga (om man nu inte väljer att göra hela väggen).

• Anonym (Hus)

Det ser ut som du kan behöva dränera om runt huset 

Svar på tråden Fuktskada?