• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • Anonym (Myggan89)
    Bim listan - September-24

1/9 - Sucken

7-9/9 - Siripiri 

8/9 - knyttets

10/9 - Supermario91

11/9 - Anonym (Nr3)

13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)
    15/9 -  LifeGiveYouLemonade

17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT (vet inte vilket försök, vi har försökt i 1,5 år och två missfall i bagaget) 

20/9 - Augustilejon
    26/9 - Emlan93 
    26/9 - Myggan89

27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)

- Nanathalie

?????-

Hoppar tyvärr in från BIM augusti-tråden då mensen kom idag. Lite ovanlig cykel för mig med den ägglossning.. dag 21. Och lutealfas på 10 dagar. Brukar ägglossning lite senare kanske dag 17-18, och luteal i alla fall 12 dagar. Nåja!

Nya tag i september OM det inte vore för att jag reser bort fem dagar preciiiiis runt min fertila period. Jaja. Livet livet 💔 hoppas vi får till det ändå. 

Håller i alla fall tummarna för MASSOR av junibebisar. Hur mysigt 😍😍

• Anonym (Sladdis2025)
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-08-27 18:15:55 följande:
    Men va märkligt? 😕😕 vad säger tempen? 

Så vette fasiken vad jag ska tro..? 
    Blinkande i 5 dagar?
    men tänker att jag fortsätter testa någon dag till.. Annars kanske kroppen hoppade över äl, men ser många som inte fått fast smiley förrän typ dag 7-8 så vette tusan 

• Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-27 20:05:11 följande:

Blinkande i 5 dagar?
    men tänker att jag fortsätter testa någon dag till.. Annars kanske kroppen hoppade över äl, men ser många som inte fått fast smiley förrän typ dag 7-8 så vette tusan 

Om jag fattar det rätt så blinkar den när man har förhöjda östrogenivåer? Du har ju ändå några dagar kvar till förväntad ägglossning😊 eller? 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-27 20:28:52 följande:
    Om jag fattar det rätt så blinkar den när man har förhöjda östrogenivåer? Du har ju ändå några dagar kvar till förväntad ägglossning😊 eller? 

Helt korrekt! 

men är det normalt med 5 dagar blinkande ? 

kanske är det? 😄 Kanske måste fortsätta testa, tänkte att det kanske hoppat över Äl denna månad ..

• LifeGivesYouLemonade
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-27 20:05:11 följande:

Blinkande i 5 dagar?

Jag googlade lite snabbt och läste också att man kan Få fast smiley förrän typ dag 8. Och att dag 10 kan man sluta testa. Håller tummarna för fast smiley redan i morgon 😃😃
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-27 20:37:59 följande:

Helt korrekt! 

men är det normalt med 5 dagar blinkande ? 

kanske är det? 😄 Kanske måste fortsätta testa, tänkte att det kanske hoppat över Äl denna månad ..

LifeGiveYouLemonade verkar ju hittar någon bra info 😁 
    Jag tänker att din ÄL kommer när den förutspår, annars hade du haft en väldigt kort cykel. Jag har ju 26-27 dagar och har typ alltid ägglossningsont på dag 15 ☺️ Du har lite länge cykel va? 
  • Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-27 20:52:48 följande:
    LifeGiveYouLemonade verkar ju hittar någon bra info 😁 
    Jag tänker att din ÄL kommer när den förutspår, annars hade du haft en väldigt kort cykel. Jag har ju 26-27 dagar och har typ alltid ägglossningsont på dag 15 ☺️ Du har lite länge cykel va? 
    Snyggt! Tur vi har bra detektiver 😂😍
    Ja precis! typ 30-33 dagar har det nog varit någonstans där emellan. 
    kankse bara fortsätta testa då, men blir ju sjukt många tester med den lila advanced, kanske bättre för mig med den rosa clearblue, har ni tips?😄
  • Siripiri
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-08-27 21:00:52 följande:
    Snyggt! Tur vi har bra detektiver 😂😍
    Ja precis! typ 30-33 dagar har det nog varit någonstans där emellan. 
    kankse bara fortsätta testa då, men blir ju sjukt många tester med den lila advanced, kanske bättre för mig med den rosa clearblue, har ni tips?😄
    Haha ja 😍 
    jamen dåså! Håll ut 😃 jag tyckte apoteas ÄL-strips funkade bra, såg såhär i måndags förmiddag när jag hade äl-smärtorna: 

väldigt tydligt vänsterstreck 😁
  • angermanlandskan

Hej! 

Hoppar in här efter ett missfall i början av augusti. Var i vecka 5+3, men jag tror att embryot slutade utvecklas tidigare då jag testade negativt på gravtest (både urin och sedan blodprov) redan eftervarande vecka. 

Fick positivt ÄL-test den 17 augusti, en vecka efter att jag slutat blöda. BIM 1/9? Fem dar kvar innan jag kan börja sprätta gravtester. Femte försöket för första barnet för oss. :)

?Symptom?
    - Acne (PMS-symptom för mig, så det talar mot graviditet)
    - Molande värk i buken sedan snart en vecka tillbaka 
    - Illamående på mornarna sedan två dar tillbaka 
    - Onormala flytningar - TMI nedanför:
    (Rikliga, krämiga flytningar med inslag av ÄL-slemmet dvs strängar som går att rulla/dra mellan fingrarna.)

BIM-listan September - 24

1/9 - Sucken
    1/9 - Angermanlandskan

~ 7-9/9 - Siripiri 

8/9 - knyttets

10/9 - Supermario91

11/9 - Anonym (Nr3)

13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    15/9 - Anonym (Sladdis2025)
    15/9 -  LifeGiveYouLemonade

17/9 - TrueResolution

18/9 - Froglet

~ 20/9 - EJT

20/9 - Augustilejon
    26/9 - Emlan93 
    26/9 - Myggan89

~ 27/9 - Heybae

?? - Nanathalie

• Anonym (Sladdis2025)
    Siripiri skrev 2024-08-27 21:59:05 följande:
    Haha ja 😍 
    jamen dåså! Håll ut 😃 jag tyckte apoteas ÄL-strips funkade bra, såg såhär i måndags förmiddag när jag hade äl-smärtorna: 

väldigt tydligt vänsterstreck 😁
    Oj jäklar 😍😍
    när har då Äl skett ? För dig alltså 
    vet du det? kan det vara upp till 48 h innan ägget släpps ? försöker fatta allt detta 😂
Svar på tråden BIM September 2024