• TrueResolution

BIM September 2024

Det närmar sig en ny månad  & det är dags för en september-tråd för alla som hoppas på att plussa i september! 

Själv blir September tredje försöket till andra barnet. då första barnet ännu nattammar är jag lite osäker på Ägglossning mm. Helt otroligt vad bebisverkstad kan sätta igång bebislängtan efter ännu en vår-bebis 👶🏼 

BIM-lista nedan i tråden! 

• Svar på tråden BIM September 2024
  • LifeGivesYouLemonade
    Björkskogen skrev 2024-09-03 16:18:17 följande:
    Jag vill oxå va med! Bim 19e. Första försöket. Glad
    Har 4 barn sen tidigare. Yngsta är 11 så om det blir någon liten så blir det en ordentlig sladdis. 36 år. 

Bim-Lista sep-24
    1/9 - Sucken (+)
    1/9 - Angermanlandskan (-) 
    3/9 - Anonym (kakan) (+) 
    5/9 - Lilo1212 (+) 
    6/9 - cheryblossom
    7-9/9 - Siripiri 
    10/9 - hej567
    10/9 - knyttets
    11/9 - Anonym (Nr3)
    11/9 - Snorkfröken
    11/9 - shimano
    13/9 - Supermario91
    13/9 - clarababa
    13/9 - Sandtrollet 
    13/9 - LiljanTR
    13-14/9 - Linmathi
    14/9 - Anonym (syskonlängtan)
    15/9 - Anonym (Sladdis2025) 
    15/9 - LifeGiveYouLemonade
    16/9 - Anon0141 
    16/9 - motheroftwo
    16/9 - LokaHallon88
    16/9 - TrueResolution 
    18/9 - Froglet
    19/9 - Björkskogen 
    20/9 (ungefär - har oregelbunden ÄL) - EJT
    20/9 - Augustilejon
    22/9 - Anonym(Lollo)
    23/9 - Yasade
    26/9 - Emlan93
    27/9 - Heybae ( inte helt säker, har oregelbunden cykel)
    27/9 - Anonym (myggan89)
    27/9 - Mikaaelaa
    28/9 - Popcorn1990
    30/9 - Angermanlandskan 
     ? - Nanathalie (Ingen mens alls i augusti, oklar äl och bim. Troligen mot slutet av september, alternativt början på oktober.
     ? - Anonym(trean)
    Välkommen! Kul att du är med! Här blir det också en sladdis. Vår yngsta är 10år 😍
  • TrueResolution
    EJT skrev 2024-09-03 13:29:16 följande:

Nu börjar det nog närma sig ÄL för mig. Inom någon vecka sannolikt! Började igår få mer fertilt sekret och idag ännu bättre! 👍 Alltid lite spännande stt följa kroppen såhär tycker jag!

spännande! 

Fick positivt ÄL-utslag igår, måndag, och lika starkt idag så får mysa på och hoppas på det bästa 🤞🏼

• TrueResolution
    Kapybaran skrev 2024-09-03 06:29:38 följande:

Har försökt sen förra sommaren och idag (på bim) blev det äntligen två streck 😭✨

Grattis! Ännu ett septemberplus! 🤩👏🏼
  • Sucken
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-09-03 11:11:33 följande:

Jag är på ÄL+ 4, har väl ca 11 dagar kvar till BIM enligt NC och Flo.

Ni som blivit gravida, hade ni känningar på det innan BIM? Vad hade ni i så fall för känningar? Och hur tidigt hade ni dem? 

Jag hade inga känningar förutom lite molvärk på äl+11. Efter det har molvärken ökat och känner av lite i brösten också.
  • Björkskogen
    LifeGivesYouLemonade skrev 2024-09-03 16:24:26 följande:
    Välkommen! Kul att du är med! Här blir det också en sladdis. Vår yngsta är 10år 😍
    Ja vad kul att vi är fler som försöker med en sladdis 😍. 
  • Anonym (Myggan89)
    Anonym (syskonlängtan) skrev 2024-09-03 11:11:33 följande:

Jag är på ÄL+ 4, har väl ca 11 dagar kvar till BIM enligt NC och Flo.

Ni som blivit gravida, hade ni känningar på det innan BIM? Vad hade ni i så fall för känningar? Och hur tidigt hade ni dem? 

Trodde inte jag var gravid pga vi hade myst en gång den cykel och det var vårt första försök, men gravid var jag 😂 (slutade dock i mf vecka 9). I alla fall så kände jag nog inte efter lika noga som jag skulle göra nu. Men jag hade tydligt ömma bröst som började ca 4 dagar innan bim, och molvärk 2-3 dagar innan bim. 
  • Froglet

Vad kul att det är Flera plus redan! Hjärta

jag går och känner mig märklig, har haft en galen molande känsla i ländryggen och magen sen en vecka innan förra mensen. känner mig också sjukt svullen.
    men mensen kom ju (om än kortare än vanligt, men det är nog för att kopparspiralen är ute ) och inga tester visar att jag skulle vara gravid. Kanske borde kolla upp det på vårdcentrale 🤔

Så jag tempar och testar för ÄL istället . hoppas på positivt snart då NC säger ÄL på fredag 🤞🏻

• mothertotwo

Jag blir inte mycket klokare på varken äl tester eller sekretet 😅 Igår var dem jätte trådiga som jag nämnde. Kunde dra ifrån runt 10 cm utan dem gick sönder. Idag är den mer vattnig bara och pytte trådig igen. Testen visar inget positivt än. Men sen har jag långa menscyklar med. Jag utgår lite från dem olika jag haft varje månad. Allt ifrån 26 dagar till 53 dagar. Min äl kan ske när som helst egentligen. Men om jag räknar på 31 dagar så ligger jag bra på det med mys, men nu blir det lite svårare. Är det runt 37 dagar denna månad så lär jag ha äl omkring helgen som kommer. Jag får fortsätta kolla läget helt enkelt. Jag har fram till den 29 sep med äl om jag utgår ifrån alla mina olika menscykler.
    Nästa månad har jag bestämt mig för att börja köra med temp om inget händer som sagt. Vänta in och se är tipset till mig själv. 😂 
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2024-09-03 20:06:39 följande:
    Jag blir inte mycket klokare på varken äl tester eller sekretet 😅 Igår var dem jätte trådiga som jag nämnde. Kunde dra ifrån runt 10 cm utan dem gick sönder. Idag är den mer vattnig bara och pytte trådig igen. Testen visar inget positivt än. Men sen har jag långa menscyklar med. Jag utgår lite från dem olika jag haft varje månad. Allt ifrån 26 dagar till 53 dagar. Min äl kan ske när som helst egentligen. Men om jag räknar på 31 dagar så ligger jag bra på det med mys, men nu blir det lite svårare. Är det runt 37 dagar denna månad så lär jag ha äl omkring helgen som kommer. Jag får fortsätta kolla läget helt enkelt. Jag har fram till den 29 sep med äl om jag utgår ifrån alla mina olika menscykler.
    Nästa månad har jag bestämt mig för att börja köra med temp om inget händer som sagt. Vänta in och se är tipset till mig själv. 😂 

Så såg den sista ut vid 10 min :) Tog fel bild 😅 Den är från ikväll.
  • clarababa

Hur hanterar ni alla känslor som kommer när man försöker bli gravid och inte lyckas? 

Jag har försökt i 4 månader och är ledsen varje dag, men gråter kanske 2-3 gånger i veckan. Hade jag inte haft en tvååring hemma hade jag nog varit sängliggandes när tillfälle ges. Jag känner mig så misslyckad, stressad och ensam då alla mina vänner får bebisar i år. Jag bröt ihop totalt när jag tog förra månadens negativa graviditetstest och vet inte hur jag ska hantera ett till

Svar på tråden BIM September 2024