• emeliiee

Blinkande smiley igår och bara en cirkel idag??

Hej! 
    Det är 3e dagen med clearblue ägglossningstest (den lila) och igår fick jag blinkande smiley, idag öppnade jag en ny förpackning med en ny indikator och då får jag ett negativt test, varför blir det så? Kan jag ha tagit testet för nära inpå som jag kissade sist? Jag kissade idag 13.30 ungefär och tog testet kl.17. 

Hoppas någon kan svara. 
    Kram 

• Svar på tråden Blinkande smiley igår och bara en cirkel idag??
  • Anonym (782)

Hej, 

Jag får alltid en tom cirkel när jag tar en helt ny indikator, bortsett om det är just äl dagen, då blir det fast gubbe direkt. Tror det är för den måste ha en hormonnivå att jämföra med för att upptäcka ökning. Men när man har äl är värdet så pass högt att den kan visa fast direkt.

Just pga av detta brukar jag använda samma indikator om jag behöver öppna en ny förpangning med tester mitt i en testperiod.

Lycka till! 

• emeliiee
    Anonym (782) skrev 2024-08-18 11:59:56 följande:

Hej, 

Jag får alltid en tom cirkel när jag tar en helt ny indikator, bortsett om det är just äl dagen, då blir det fast gubbe direkt. Tror det är för den måste ha en hormonnivå att jämföra med för att upptäcka ökning. Men när man har äl är värdet så pass högt att den kan visa fast direkt.

Just pga av detta brukar jag använda samma indikator om jag behöver öppna en ny förpangning med tester mitt i en testperiod.

Lycka till! 

Tack snälla för ditt svar. Ja, jag fick blinkande gubbe dag 2 jag testade så det blev bra tillslut. Nästa gång ska jag följa råder att använda samma indikator. 

Kram
  • Anonym (J)

Kan man inte mestadels bara gå efter hur flytnimgarna ser ut? 

• emeliiee
    Anonym (J) skrev 2024-08-18 15:58:53 följande:

Kan man inte mestadels bara gå efter hur flytnimgarna ser ut? 

Jo det kan man självklart göra. Men det är inte alla som märker av flytningarna. Jag vill ta test för att hålla noggrannare koll på ägglossningen. Jag hade flytning dag 6 sedan ingenting. Så svårt att veta när ägglossning kommer ske tycker jag. Jag och sambon har inte jätte hög sexlust heller så vi vill pricka in så nära inpå det bara går. 
Svar på tråden Blinkande smiley igår och bara en cirkel idag??