• JoJe91

Abort?

Hej alla,
    Jag är ny här och behöver verkligen någon att prata med/få råd/höra erfarenheter då jag känner mig helt förtvivlad.

Jag är i ett väldigt bra och fint förhållande med en man som jag älskar enormt och som älskar mig lika mycket tillbaka.
    jag har två barn sedan innan och han har inga barn men älskar mina barn som om dom vore hans egna.
    vi har varit ett par i ungefär 4-5 år och han är 10 år äldre än mig.
    jag blev oplanerat gravid alldeles i början av vårat förhållande (gravid trots preventivmedel) och jag valde att göra abort, då till toner av ?vår tur kommer sen?, ?vi behöver vänta något år till? osv osv.

Nu är jag här igen, oplanerat gravid fyra år senare. Han vet att jag vill ha barn. Jag trodde att han ville det också.
    det visar sig att ?vi kan inte få ett barn nu?, ?vi behöver vänta något år till? osv.
    jag är i 35-års åldern, han är tio år äldre..

till saken hör att vi har det väldigt stabilt med allt runt omkring och behöver inte oroa oss för något, så jag vet inte exakt VAD vi behöver vänta på?

jag blev så oerhört besviken. Ledsen, besviken och känner mig sviken?
    jag kanske överreagerar med alla hormoner men det känns som ett stort svek för mig.

Jag känner att jag inte kan lita på honom. Om jag gör en abort nu, är det ens säkert att det blir en till graviditet i framtiden? Ljuger han för mig? Försöker han vagga in mig i någon slags falsk förhoppning?

jag är så, så, så ledsen och förvirrad. Överreagerar jag? 

vad än beslutet blir, abort eller behålla, så känns ingenting bra just nu. Om jag gör en abort tror jag att jag kommer bli bitter på honom och det kommer inte att bli sig likt igen. Och jag kan ju inte heller tvinga på honom ett barn.

Förlåt för lång text, hade kunnat skriva minst lika mycket till dock.. :(

tacksam för svar 

• Svar på tråden Abort?
  • Anonym (Cs)

Prata igenom det ordentligt, berätta hur du känner även om det är tufft. Finns inget värre än att svälja ner allt man känner och ens partner är ju den man ska kunna dela livet med. 

Men han bör ju också kunna berätta varför det skulle vaea bättre om ett år än nu. Det är inte alltid män förstår eller är så insatta i att man inte kan ta för givet att man kan bli gravid när man vill och att en hel del graviditeter slutar med missfall. 

Svar på tråden Abort?