• Anonym (Wdfr)

Dålig kontakt med familj etc.

Hej! Jo, jag har alltid haft väldigt bra kontakt med mina föräldrar men det känns som att något har hänt sedan jag berättade om mitt dåliga mående. 

framförallt är det en inre konflikt om min bror på 42 år och hans tjej på 24, de väntar barn och han har gift in sig i deras släkt efter 1 år tillsammans. tjejen styr även otroligt mycket och säger till mina föräldrar när de ska passa barnet osv. och att de måste hjälpa till. Nu sitter de även arbetslösa båda två och min bror verkar helt ointresserad av att ta tag i livet. 

min bror har iallafall börjat håna mig, han kan titta på mig och bara typ börja hånskratta för ingenting? sen kan han typ säga att jag är sur för att allt fokus som varit på mig hela livet kommer nu ligga på hans barn och unge vilket han tycker är kul. 

Tydligen tycker han det är kul och retas med mig och tydligen skojar han men det är inte alls snällt. 

Jag tror mer att jag måste lära mig att inte ta åt mig men jag tycker verkligen att min familj har blivit förändrad och ibland känns det som att ingen gillar mig, kan ju också ha och göra med att jag blivit äldre.

Men det känns svårt när en familjemedlem börjar håna en. Har även varit dödssjuk tidigare och känner att det går för långt bara med skämten. 

Svar på tråden Dålig kontakt med familj etc.