Min sambos ex är bättre än jag på allt
Jag har aldrig varit särskilt svartsjuk av mig, men nu har jag hamnat i en situation som är oväntat jobbig. Nämligen att min sambos före detta sambo och jag har väldigt liknande intressen, men hon är bättre än jag på allt som vi båda gillar. Att sjunga, teckna, laga mat, skriva, fotografera... Allt gör hon lite bättre och är lite mer framgångsrik inom.
Det är absolut inte min sambo som jämför, utan jag har själv snappat upp det eftersom hon fortfarande är en nära vän till hans vänner och jag ibland får ta del av det hon gör via bekantskapskretsen. Det är säkert barnsligt av mig, men det gör mig nedstämd att det inte finns något som jag gör bättre.
Jag har ganska nyss flyttat ihop med sambon i samma stad som hon bor i sedan länge, och det känns också motigt att vi verkar gilla exakt samma saker fast hon är alltid bättre och dessutom etablerad här. Vill jag gå med i en kör, ett galleri eller någon intresseförening är det liksom garanterat att hon redan är med där, känner alla väl och är skitduktig. Varje gång min sambo och jag är ute nånstans är hon också där, och det känns så påfrestande att alltid behöva stöta på min killes ex OCH veta att hon gör allt som jag gillat bättre Stan är inte tillräckligt stor för att hitta nya, "egna" kretsar inom dessa områden.
Nån som också varit där och har tips på hur jag får bukt med detta?