Ångrat skola / gymnasium
Någon som vet HUR det är möjligt att byta sitt val av gymnasium?
Min dotter kom in på sitt första hands val av gymnasium ( väldigt populärt) men ångrar djupt att hon inte valde sitt andra hands val.
Hon kände redan första dagen att hon inte kommer att trivas och ingen tar någon kontakt med henne utan är redan kompisar med varandra.
Min dotter har aldrig haft svårigheter med att gå vänner utan tvärtom har hon varit en mycket omtyckt kompis med både tjejer och killar och är en uppskattad vän.
Men nu känner hon sig totalt utanför och känner att de elever som hon har hamnat med är helt olik henne när det gäller mycket.
Vad kan man göra i detta läge?
Hon var till skolans Syv men syven tyckte att min dotter ska ge skolan en chans och att den skolan min dotter vill börja på har en kö på 170 elever vilket innebär att det känns omöjligt att få en plats där.
Idag var hon åter på ett samtal hos Syv och hon sade att min dotter skulle se på skolan som på en arbetsplats, att man funkar på lektionerna och är ? vänner? men att de riktiga vännerna finns utanför skolan.
Känner bara VA?!!
Det är ju superviktigt att känna att man klickar med dem man ? jobbar? med och detta handlar ju fortfarande om barn och det är ju superviktigt att man har vänner på skolan, det som får en att trivas och att man motiverar varandra när skolarbetet kanske känns tungt emellanåt.
Hon har gråtit floder över det här och det är INTE likt henne.
Vad kan man göra NU?
Någon som har bra tips?