• Ninaed3

Nidblödning, neg graviditetstest?!

Hej!

Jag och min sambo har haft oskyddat samlag i närheten av min ägglossning (TROR jag iaf, jag har oregelbunden mens..). Enligt "flo" appen så ska jag ha mens om 4 dagar (min erfarenhet är att den ofta är någon/några dagar senare än vad appen brukar visa)...

MEN jag tog ett graviditetstest imorse som visade negativt. Ett sånt där med veckoindikator. Nu fick jag precis en liten ljusrosa blödning när jag torkade mig på toaletten. Kan detta vara en nidblödning? Kan jag i så fall testa positivt om några dagar? Någon annan som haft nidblödning men först testat negativt?! Foten i munnen

I övrigt så har jag ömma bröstvårtor sedan igår...

• Svar på tråden Nidblödning, neg graviditetstest?!
  • cutepenguin

Appen vet inte när du ska få mens om du inte loggar ägglossning i den och gör det några månader så appen upptäcker hur just din menstruationscykel ser ut.

Omöjligt att svara på om det är en nidblödning du fått eller om det är början på din mens. Om det är en nidblödning lär du få ett plus om ca två dagar ☺️ En nidblödning indikerar ju att ägget fäst och det är först efter det som gravidhormon börjar utsöndras. 

• Ninaed3

Åh det visste jag inte, att man behöver registrera ägglossning :D

ingen mens än i sikte, dock känns det som att den ska komma när som helst. men kanske kan det vara början på en graviditet, får väl bara vänta och se :) 

• Ninaed3
    cutepenguin skrev 2024-08-24 14:08:59 följande:

Appen vet inte när du ska få mens om du inte loggar ägglossning i den och gör det några månader så appen upptäcker hur just din menstruationscykel ser ut.

Omöjligt att svara på om det är en nidblödning du fått eller om det är början på din mens. Om det är en nidblödning lär du få ett plus om ca två dagar ☺️ En nidblödning indikerar ju att ägget fäst och det är först efter det som gravidhormon börjar utsöndras. 

Tack för svar :)

har du själv erfarenhet av nidblödning?
  • cutepenguin
    Ninaed3 skrev 2024-08-25 13:07:29 följande:
    Tack för svar :)

har du själv erfarenhet av nidblödning?

Jag fick nidblödning i min första graviditet. ☺️ 

Svar på tråden Nidblödning, neg graviditetstest?!