• Anonym (Kvinna)

Var kan jag hitta ett arbete.

Kort sammanfattning.
    Uppväxt med fysisk och psykisk misshandel, flyttade hemifrån tidigt, kämpade på med utbildning och arbete. Fick familj sent och kraschade sen. Allt kom ikapp. 

Har alltid haft lätt för att fördjupa mig i ett ämne och bli experten. Men missuppfattas. Verkar först förvirrad och bortkommen, men det är för att jag samlar all information och kan tyvärr inte göra annorlunda. Är väldigt kreativ och full av idéer, tekniskt lagd. Brinner för det jag sätter mig in i.

Men nu sitter jag här i medelåldern och är sjukskriven utan något arbete att återgå till. 

Ingen svarar eller ger mig en chans. Fast jag om jag fick chansen skulle tillföra så mycket. Min läkare avråder mig från att söka mig till vården pga min svårighet att arbeta lagom. Kommer antagligen bli utbränd på nolltid. 

Jag vill hitta ett kreativt arbete eller åtminstone ett arbete där jag vet att jag får vara kvar efter en arbetsträning.

snälla har någon tips. 
    skulle uppskatta det enormt mycket.
    (har inte möjlighet med längre studier.)

• Svar på tråden Var kan jag hitta ett arbete.
  • Anonym (Mimo)

Det här är ju lite klurigt att svara på. Vad har du jobbat inom för typ av sektor tidigare? Vad har du för utbildningar eller erfarenheter?
    Jobb som alltid är i behov av personal skulle tex kunna vara inom personlig assistans eller i fritidssektorn, men de jobben kräver ju att du funkar att jobba med människor osv. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Mimo) skrev 2024-08-29 15:06:26 följande:

Det här är ju lite klurigt att svara på. Vad har du jobbat inom för typ av sektor tidigare? Vad har du för utbildningar eller erfarenheter?
    Jobb som alltid är i behov av personal skulle tex kunna vara inom personlig assistans eller i fritidssektorn, men de jobben kräver ju att du funkar att jobba med människor osv. 

Tack för svar.
    klarar tyvärr bara arbeten med kortare kontakter med människor. 
    Har en tidigare ?karriär? inom kreativt yrke. Kan lätt sadla om när det gäller hantverk och det kreativa i allmänhet.
  • Anonym (Såndäringa data)

YH-utbildning inom data/IT? Då ingår praktik. 
    Analytiker av olika slag (data, BI...) finns det utbildningar till. Vore det något?

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Såndäringa data) skrev 2024-08-29 15:13:32 följande:

YH-utbildning inom data/IT? Då ingår praktik. 
    Analytiker av olika slag (data, BI...) finns det utbildningar till. Vore det något?

Skulle gärna! Men kommer få arbetsträning och successivt trappa upp ett arbete under ett år. Vill så gärna hamna på ett ställe där jag inte blir utnyttjad som billig eller gratis arbetskraft och sen efter arbetsträning inte längre är välkommen.
    en sak är ju om jag verkligen inte platsar eller försummat mitt arbete. Men brukar vara omtyckt när jag väl får en chans.
  • Anonym (Satsa)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-08-29 15:21:03 följande:
    Skulle gärna! Men kommer få arbetsträning och successivt trappa upp ett arbete under ett år. Vill så gärna hamna på ett ställe där jag inte blir utnyttjad som billig eller gratis arbetskraft och sen efter arbetsträning inte längre är välkommen.
    en sak är ju om jag verkligen inte platsar eller försummat mitt arbete. Men brukar vara omtyckt när jag väl får en chans.
    Om du själv gärna vill gå en YH-utbildning så tycker jag verkligen att du ska satsa på det istället för arbetsträning. Mycket större chans att du kommer tillbaka på arbetsmarknaden då.
Svar på tråden Var kan jag hitta ett arbete.