• Anonym (Gråter floder)

Ni som sett fostret efter MA/MF

Behöver få detta ur mig. Kanske har någon en erfarenhet att dela med sig av eller några lugnande ord.
    Jag fick konstaterat MA av en läkare igår. Han hade även undersökt mig 5 dagar tidigare och hävdat samma sak men jag ville givetvis bli undersökt en extra gång.
    Enligt senaste mens skulle jag nu vara i vecka 10 men han hävdade att fostret enbart var 3 mm och alltså avstannat i vecka 6+nånting. 

En lång historia kort - fostret som precis kom ut var INTE 3 mm. Det var betydligt mycket större. Snarare 3-4 CM. Minst. Allting syntes. Jag mår så jävla dåligt. Ångrar att jag tittade ner i toaletten för jag är så rädd nu att läkaren misstagit sig eller mätt fel och att jag nu gjort en abort på ett fullt friskt och levande barn. Nånting i mig skrek redan innan att han hade fel. Fel fel fel. Men jag Genomförde aborten för vem är jag och tro mig veta bättre liksom. 

Någon som har varit med om liknande? Mår så jävla dåligt 

• Svar på tråden Ni som sett fostret efter MA/MF
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Genom gått flera missfall)

Först beklagar sorgen. Känner verkligen med dig.
    Det är alltid jobbigt att se fostret/barnet.

Dock så har jag aldrig blivit erbjuden något piller. Däremot har jag en vännina i exakt samma situation. Dock med tvillingar. Hon hade också samma tankar. Jag  är ingen läkare men tycker inte att du ska klandra dig själv för att lita på läkare.

Och anledningen till att du fick piller är för att du kan få infektion om fostret blir kvar för länge (har dock väntat 3 veckor innan blödning kom en gång och vet ej vad som exakt menas med för lång tid) utan att komma ut när fostret har dött. Och om man har fått infektion riskerar man att dö om man inte får vård inom 24h. (det vet jag för de misstänkte att jag hade fått en sån infektion en gång, men det hade jag inte fått. Och det är så de förklarade det för mig)