Hör pulsen i vänster öra men oberäknelig
Dunk, dunk, dunk, dunk. I vänster öra. Ibland ganska lågmält, ibland nästan öronbedövande. Det har varit nästan konstant ett tag nu men det som gör mig mest fundersam är att ibland bara försvinner det helt. Jätteskönt så klart, särskilt på natten/när jag ska sova, men jag förstår inte varför. Ibland verkar ljudet nästan lägesbaserat. Om det dunkar lite svagt och jag lutar huvudet åt vänster blir det mer högljutt och om det dunkar högt och jag gör samma sak så blir det mer lågmält. Ibland har jag kopplat ljudets uppkomst, försvinnande, eller förändring med att jag gör något med huvudet, käken eller kroppen, exempelvis vrider huvudet, gäspar, nyser eller lägger mig ner. Dessa saker får mig att tro att det handlar om örat eller något mekaniskt runt omkring, men har också läst att det kan bero på högt blodtryck eller värre, en hotande hjärtattack. En dag var jag inne på det då ljudet försvann efter en promenad. Jag kan inte förklara hur jag kopplade den.
När jag började skriva denna TS var ljudet borta, men kom tillbaka nu när jag nös och då snöt mig.
Är det någon som varit med om liknande och har det gått över? Hur?