Tala om för han vad han ska göra?
Jag har haft ett långt samtal med min partner som jag sett tecken på håller att köra in i väggen, att han gör för mycket av allt, för mycket stress. Jag är orolig.
Jag ska vara den som talar om för honom vad som är för mycket, när jag märker han gör för mycket ska jag gå in och säga till. Kände mig jättedum när han la fram det förslaget. Sånt känner man väl själv? Varför känner han inte det själv? För mig är det här jätte konstigt. Var är hans barometer nånstans?
Ska jag pusha han att ta till vård och inte mig till det här? Det går emot min natur att vara som en hök och tycka mig ha rätten säga till han hur han ska leva sitt liv. Köra med honom. Jag har svårt också att se framför mig hur han då bara svarar mig med typ yes dear om jag säger till. Han är liksom inte den typen.
Han har gått in i väggen en gång, år sedan var det nu, och då bråkade vi ofta eller som han såg det som att jag bråkade med honom ofta. För jag hade haft en depression, gick i terapi och kom på vi levde för stressigt. Denna vända har jag legat lågt för jag tänkt det är det bästa stödet jag kan ge, finnas här, lyssna, inte reagera när han blir vresig, försöka behålla lugnet.
Han vill inte ta hjälp av vården utan vill vi ska försöka med detta först.
(Jag har startat tidaretråd, om ni känner igen saker och ting, tänker att det var ett annat ämne/kategori, varför jag då nu startat denna. Jag hoppas det är okej, att det inte stör någon).