• Anonym (Anonym)

Killens förberedelse innan graviditet

Hur har era killar förberett sig innan graviditet? Det pratas ju en del om att tjejer ska ta folsyra osv. Vad har era killar gjort? 

Har man sagt något om att killar bör sluta snusa, äta vitaminer eller motionera mer? Tycker inte att man hör något om det men varför skulle inte det vara lika viktigt det med? 

• Svar på tråden Killens förberedelse innan graviditet
  • Anonym (N)

Min man gjorde ingenting särskilt. Det gick ju bra ändå, men såhär i efterhand känns det lite surt att jag fick sluta snusa, försöka gå ner i vikt och ta diverse tillskott för att sen bära och krysta fram ett barn medan han suttit bredvid och åkt gräddfil.. 

• Anonym (Netflix)

Men det är ju han som juckar!!!

• Anonym (Anonym)
    Anonym (N) skrev 2024-08-30 14:51:47 följande:

Min man gjorde ingenting särskilt. Det gick ju bra ändå, men såhär i efterhand känns det lite surt att jag fick sluta snusa, försöka gå ner i vikt och ta diverse tillskott för att sen bära och krysta fram ett barn medan han suttit bredvid och åkt gräddfil.. 

Precis. Lite kan väl killarna anstränga sig med kan jag tycka. 
  • Anonym (Anonym)

Snusade din kille? Min gör.

• Anonym (AB)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-30 16:42:58 följande:
    Precis. Lite kan väl killarna anstränga sig med kan jag tycka. 
    Jag förstår inte varför, varken jag eller min man gjorde något speciellt. Är man frisk så finns ju inget behov. Barn har blivit gjorda i alla tider. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (AB) skrev 2024-08-30 16:52:45 följande:
    Jag förstår inte varför, varken jag eller min man gjorde något speciellt. Är man frisk så finns ju inget behov. Barn har blivit gjorda i alla tider. 
    Syftar på tex snus 
  • Anonym (N)
    Anonym (Anonym) skrev vi  följande:

Snusade din kille? Min gör.

Han snusar fortfarande, jag slutade innan vi blev gravida.
  • Eltarnis

Jag har vänner som gått igenom IVF, där sa dem att det är viktigare att killen ej snusar eller dricker alkohol för spermiekvaliten över att tjejen skulle göra detsamma för äggkvaliten 🤗

• Anonym (AB)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-08-30 18:06:24 följande:
    Syftar på tex snus 
    Vad har det med saken att göra? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (AB) skrev 2024-08-31 17:43:25 följande:
    Vad har det med saken att göra? 
    Men jag skrev ju det. Om man pratar något om att killen bör sluta snusa också. Allt fokus är ju på tjejen och vad hon inte ska göra. 
  • Anonym (Anonym)
    Eltarnis skrev 2024-08-31 08:04:43 följande:

Jag har vänner som gått igenom IVF, där sa dem att det är viktigare att killen ej snusar eller dricker alkohol för spermiekvaliten över att tjejen skulle göra detsamma för äggkvaliten 🤗

Tänkte väl det, för det borde ju vara minst lika viktigt för killarna med! 
  • Anonym (M)

Min sambo fick sluta snusa, dricka så lite alkohol som
    möjligt, sen har jag sporadiskt stoppat i han lite tillskott😎 
    inget blivit någon unge än men inte försökt så många gånger heller och jag har antagligen endometrios också, så jag lär ju ändå vara problemet i slutändan 

Svar på tråden Killens förberedelse innan graviditet