Orosanmälan
Ska hålla mig kort, vi har tre barn mellan åldrarna 10-2,5. Äldsta barnet har mycket vårdkontakter pga sin sjukdom, på så vis har vi alltid haft en svängdörr till vården.
Vår 2,5 åring hade vid två olika tillfällen berättat/visat att pappa är arg och puttat mamma o mamma sagt stopp. Storasyster hade skrattat o sagt att hon pratar strunt (då del minsta sa det på fsk). Fsk gjorde en orosanmälan, med all rätt.
Grejen är dock den att ingen av oss kan ens minnas en händelse som kunnat få henne att säga det. Min man har aldrig puttat mig eller varit aggressiv mot oss. Soc ringde och ville ha dit mig omedelbart för samtal utan min man. Vi pratade och jag berättade att jag inte vet vart hon fått det ifrån och att hon berättar om liknande händelser hemma som innefattar pedagogerna. Vi pratar hemma mycket om att man ska säga stopp, inte slåss, ta hjälp av en vuxen osv.
Dom ska höra av sig för att meddela om det läggs ner eller utredning startar. Någon som vart med om liknande? Vad händer om det startas en utredning?