• Tyra myra

Varför dess djä...la popups ?

Senaste dagarna dyker det upp meddelande om att registrera sig för FL:s nyhetsbrev.

De dyker upp hela tiden och stör något så infernaliskt.  Om jag inte vill ha något nyhetsbrev kommer de upp konstant. När jag ger upp och anmäler mig för nyhetsbrevet så fortsätter det ändå. 

VARFÖR?

• Svar på tråden Varför dess djä...la popups ?
  • kalmarpiraten

Jag skulle gissa på att Familjeliv, liksom alla andra forum, tappar i besöksfrekvens, dvs antalet besökare per dygn och följaktligen även antalet inlägg. Följden blir att antalet annonsörer på sidan minskar och inkomsten för ägarna av FL minskar.

Nu gör kanske ägarna ett (sista) försök att minska förlusterna, dvs öka inkomsterna genom att göra reklam för detta nyhetsbrev. Det är min vilda gissning.

Reklamen rent allmänt är klart irriterande som man får klicka som fan på för att stänga ner var- och varannan sekund för att inte bränna medlemmens bandvidd alltför mycket.

• Tyra myra
    kalmarpiraten skrev 2024-08-30 12:15:37 följande:

Jag skulle gissa på att Familjeliv, liksom alla andra forum, tappar i besöksfrekvens, dvs antalet besökare per dygn och följaktligen även antalet inlägg. Följden blir att antalet annonsörer på sidan minskar och inkomsten för ägarna av FL minskar.

Nu gör kanske ägarna ett (sista) försök att minska förlusterna, dvs öka inkomsterna genom att göra reklam för detta nyhetsbrev. Det är min vilda gissning.

Reklamen rent allmänt är klart irriterande som man får klicka som fan på för att stänga ner var- och varannan sekund för att inte bränna medlemmens bandvidd alltför mycket.

Om detta är en taktik för att få fler aktiva så har det motsatt effekt. Jag har lessnat.
  • Moderator
    Tyra myra skrev 2024-08-30 12:01:24 följande:
    Varför dess djä...la popups ?

Senaste dagarna dyker det upp meddelande om att registrera sig för FL:s nyhetsbrev.

De dyker upp hela tiden och stör något så infernaliskt.  Om jag inte vill ha något nyhetsbrev kommer de upp konstant. När jag ger upp och anmäler mig för nyhetsbrevet så fortsätter det ändå. 

VARFÖR?

Det låter som ett onödigt krångel. Popups brukar dyka upp en gång för att sedan sluta.
    Jag har själv inte haft det problemet men ber teknik kolla upp det. För det blir rätt rörigt med nåt som "poppar" upp i tid och otid.

Vad använder ni?
    Mobil, platta eller dator?
    När poppar det? Hur ofta?.
    Mvh
    Admin
  • Tyra myra
    Moderator skrev 2024-08-30 13:18:03 följande:
    Det låter som ett onödigt krångel. Popups brukar dyka upp en gång för att sedan sluta.
    Jag har själv inte haft det problemet men ber teknik kolla upp det. För det blir rätt rörigt med nåt som "poppar" upp i tid och otid.

Vad använder ni?
    Mvh
    Admin
    Sitter vid dator och det poppar upp nästan hela tiden
  • Deeru
    Moderator skrev 2024-08-30 13:18:03 följande:

Vad använder ni?
    Mvh
    Admin
    För mig poppar det upp om jag tex läser svaret i en tråd, scrollar till nästa svar så kommer det en pop up mitt i vägen, hinner scrolla en gång till och vid nästa svar poppar det upp igen. Så jobbigt så oftast stänger jag bara ner för jag orkar inte fortsätta läsa svaren när det poppar upp hela tiden.
  • Anonym (Störigt)

Håller med. Riktigt störigt. Speciellt reklamen nere i högra hörnet som kommer alldeles för ofta. FL har banne mig maxat reklamen rejält.

• Anonym

Jag har AdBlock, inte en enda popup eller störande reklam.

• Tyra myra
    Anonym skrev 2024-08-30 18:21:37 följande:

Jag har AdBlock, inte en enda popup eller störande reklam.

har också AdBlock men det fungerar inte på dessa upp poppare.  Det är bara här på FL och endast meddelande om registrering till nyhetsbrevet.  

Mycket mystiskt
  • Anonym
    Tyra myra skrev 2024-08-30 18:35:49 följande:
    har också AdBlock men det fungerar inte på dessa upp poppare.  Det är bara här på FL och endast meddelande om registrering till nyhetsbrevet.  

Mycket mystiskt
    Hm, ja det är ju jättekonstigt...
Svar på tråden Varför dess djä...la popups ?