Gå till jobbet med ögoninflammation
Har fått bakteriell ögoninflammation av läkare idag och ska ta antibiotika ( ögondroppar 6-8 gånger per dag i 7 dagar. Är röd, varar lite och skaver. Skulle ni jobba?
Har fått bakteriell ögoninflammation av läkare idag och ska ta antibiotika ( ögondroppar 6-8 gånger per dag i 7 dagar. Är röd, varar lite och skaver. Skulle ni jobba?
Vad jobbar du med?
Jobbar du som tandläkare, förskollärare, barnmorska eller annat yrke där du är nära andra skulle jag nog säga stanna hemma.
Oj skrev lite konstigt. Fick ju såklart inte ögoninflammationen av läkaren utan fick idag ögondroppar av läkaren. 😂
Jobbar i förskola.
Jobbar i förskola.
Var det själva smittan du tänkte på eller det egna obehaget?
Det smittar ju bara om du eller barnen rör vid ögonen, så det beror ju på hur nära du brukar ha barnen. Kan du jobba utan att de rör dig i ansiktet? Om inte stanna hemma.
Jag hade gått till jobbet, men riskerar heller inte att smitta någon på jobbet.
Nej, jag hade inte jobbar oavsett vad jag skulle jobba med.
Har själv haft ögoninflammation för inte så länge sedan och att ta ögondroppar flera gånger per dag går inte så vra ihop med jobb.
För min del var jag typ blind då hag hade linsförbud och inga glasögon med korrekt styrka, så det avgjorde också saken för mig 😅🙈
Ett annat tips, be att få kloramfenikol salva att ha till batten också i tillägg till droppar. Om du inte har fått det redan.
Nej hade inte gått till jobbet om jag jobbade på förskola.
Kanske om jag satt ensam på ett kontor eller så men på förskola smittas det ju lätt och får ett barn det så har ni snart en hel grupp barn smittade.
Om inte annat måste det väl vara väldigt obehagligt? Jag hade stannat hemma tills jag var färdigbehandlad.
Har nyligen haft öroninflammation... hade inte velat jobba under behandlingen mot den.
Kroppen måste få läka först.
Blir hemma från jobbet. Vill inte smitta någon och det är jobbigt med kliandet, skav osv.
Det beror väl på hur du mår och vad läkaren har sagt. Min dotter hade en hemsk ögoninflammation i höstas och fick inte gå till jobbet eller universitetet för läkaren, eftersom det var extremt smittsamt.
Oj skrev lite konstigt. Fick ju såklart inte ögoninflammationen av läkaren utan fick idag ögondroppar av läkaren. 😂