• Pattri2016

Hjälp gravid med tvillingar

Chocken håller på att lägga sig efter förra veckans överraskning.

skulle bli vårt 3e barn men vi blir nu 6 stycken i familjen istället 🙈

jag har tidigare graviditeter gått upp ca 28 kg och anar att jag kommer vara gigantisk i vinter när de är beräknat.

alla tips mottages,
     vad har man för bil? Kläder i slutet av grav? 
    vilka är era bästa köp inför tvillingar? 

• Svar på tråden Hjälp gravid med tvillingar
  • Anonym (X)

Volvo XC90 har bäst packningsutrymme, där kan ni får in en bugaboo dubbelvagn stående. (Vilket är superpraktiskt)

Mamaroo är mitt bästa tips, köp två. Så kan iaf en om inte bägge gungas när du har händerna fulla eller behöver en dusch. 
    Se till att ha dubbla uppsättningar av kläder i början, efter att de börjar bli lite större och inte bajsar ned allt så blir det enklare att ha mindre uppsättningar. Ha dubbla nappflaskor, dubbla borstar, dubbel bröstpump för det kommer gå åt mer i högre takt och du vill inte stå mitt i natten och diska flaskor.
    Köp en jacka med a-skärning så magen kan växa.

Mitt tips är att du går ut på Marketplace och söker startpaket eller paket för bebis så kommer du få mängder med träffar på saker som är halva priset mot butik.

Lycka till!

• Anonym (11)

Fick tvillingar för 13 år sen. Vara lediga båda två en längre tid i början är mitt bästa tips tror vi var hemma två månader båda två. Sen gjorde vi så att vi jobbade för att få in dom på samma mat och sovtider direkt, för att man inte dygnet runt skulle mata en bebis och samtidigt söva den andra. Det innebar att vi ibland fick väcka dom i början men de föll in i samma rytm väldigt snabbt. Sen lärde man känna dom och deras sömnbehov och visste att även om bebis 1 sover 30 min längre på dagen så kunde den läggas samma tid på kvällen som bebis 2.
    På så sätt fick jag möjlighet att vila varje dag när dom sov. Visst blev man lite oflexibel då man hade som ett mat och sov schema men återhämtningen var helt nödvändigt för att orka med så det skulle jag satsa på om jag var du!
    lycka till!

Svar på tråden Hjälp gravid med tvillingar