Lugnoro skrev 2024-09-06 20:40:45 följande:
Vill du ha ett förhållande? För det är inte för sent. Min man är 38 år och hans första barn är i min mage. Dock har han alltid velat ha barn, men hans förra sambo ville inte ha några och efter många om och men gjorde de slut. Så om du vill dejta vänta inte för länge med att uttrycka din barnönskan.
Ja jag vill ha ett förhållande. Men jag är som sagt ingen tjejtjusare och har aldrig haft ett förhållande. Jag vet ju att det inte är biologiskt för sent för mig då vi i princip har hela livet på oss.
Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-09-07 15:12:11 följande:
Nu vet jag inte hur din historia med kvinnor och förhållanden ser ut. Men du är för ung för att ge upp om du inte ens är 40. Många får barn efter 40, och män kan ju få barn betydligt längre än kvinnor.
Om du hittar en något yngre kvinna, har ni fler år på er att försöka. Det finns många barnlösa kvinnor i 30-årsåldern som gärna vill träffa en stabil, barnlängtande man att bilda familj med. Att du är 5-10 år äldre spelar mindre roll, det är ju ingen stor åldersskillnad.
Många män har familj och barn även om de inte är tjejtjusare. Men du kanske har större svårigheter än så?
Jag har aldrig haft ett förhållande. Men de flesta i min ålder (eller ens nära min ålder) har redan börjat skaffa barn nu. Ja jag har alltid varit lite dålig på att träffa vänner och allt sånt. Även fast många människor har sagt att jag kan vara rolig och trevlig så backar tjejerna direkt när jag visar något intresse för något mer som om jag vore ett missfoster eller något.