• Anonym (Hjälp)

Ni som blivit gravida efter MA!

Till dig som haft ett MA och sedan blivit gravid igen.

Hur snabbt blev du gravid igen efter MA? Och gjorde ni skrapning eller fick ni tabletter? 
    Hur länge tog det innan graviditetstesten blev negativt efter skrapningen/tabletterna?
    Någon som fått ägglossning relativt snabbt efter ni slutat blöda? KAN man få ägglossning innan hcg testet visar negativt? 

snälla berätta allt.

Har så många frågor och sån stor oro att det kommer dröja innan vi ser en ny graviditet :(

• Svar på tråden Ni som blivit gravida efter MA!
  • Anonym (Jag)

Efter mitt första dröjde det ungefär ett halvår , den graviditeten och nästa långt senare gick bra. Sen fick jag ett till MA och blev gravid igen med bara en mens mellan. Den graviditeten gick också bra, sonen är 2,5 nu :) Och nu är jag gravid igen i vecka 16.

Efter första (upptäcktes i vecka 11) gjorde jag skrapning. Med andra (ca vecka 6) tog jag tabletter. Fick mens ca 5 veckor efter men ägglossningen efter det var ca 2 veckor sen , då blev jag gravid men hade ingen aning om att jag hade ägglossning då.

Minns tyvärr inte hur lång tid det tog innan graviditetstest visade negativt, jag fick ta blodprov för att utesluta helt att det hade varit ett utomkvedshavandeskap (efter mitt andra MA alltså), tror det visade 0 eller nästan 0 några veckor efter. 

Har hört något om att man har lättare att bli gravid strax efter abort eller missfall eftersom kroppen liksom redan är förberedd på något sätt , vet inte om det stämmer men hoppas du blir gravid snart igenHjärta

• Anonym (Hej)

Upptäckte på kub, då hade fostret vart dött sen v 9 men livmodern va som i v 15 så fick ?föda ut det ? på sjukhus med hjälp av tabletter. De trodde allt kommit ut men icke , va rätt mycket rester kvar i flera flera veckor så blev skrapning tillslut. Då blev det snabbt minus på stickan igen.

Sedan tog det två försök och jag va gravid igen, 39 år så trodde inte det skulle gå så fort. Sonen är nu ett år ❤️

• Anonym (Si)

Vårt upptäcktes v12, startade till viss del själv med rosa och sen fick jag tabletter på gynakuten. Vet inte när det avstannade för var i sån chock. De tog ut rester efter typ tio dagar. Tror jag hade ägglossning typ 3,5 v senare (om man utgår från mensen som kom sen). Men blödde fortfarande lite grann när ägglossningen var isåfall. Och vi låg inte så länge blödningarna var för att inte riskera infektion i livmoder.Jag var så förkrossad att jag inte hade en tanke på att köpa test för att se om hcg var kvar, så vet inte hur länge det kan ha vart kvar. Började ta lh test och tempa efter den första mensen och hade ägglossning fast längre in i cykeln än tidigare. 
    Efter ett år tog det sig för oss igen 🙏 Det var frustrerande när man läst överallt att det var högre chans efter missfall. Men vi är tacksamma att det tog sig till slut och för oss tog graviditeten som blev missfall också typ ett år att få till. 

Beklagar att du behövt uppleva det och hoppas det snart tar sig för er igen 🤞

Svar på tråden Ni som blivit gravida efter MA!