• lafille95

Charmiga killen som gick upp i rök

Hej,

Är en 29-årig tjej som efter ett snart 10 år långt förhållande nyligen blivit singel. Använt Tinder till och från i två månader, matchat med många och fått mycket bekräftelse, men inte hittat någon så intressant ännu...

Förrän HAN dök upp. 30-årig kille, född i sverige men persiskt ursprung och pluggar i Riga. Vi klickade så bra och pratade konstant i 3 v, främst via röstmeddelanden på Instagram. Han gav mig bekräftelse och överöste mig med komplimanger från start. Sa att han är så kär i mig, att jag är såå vacker, att jag gör honom glad, att jag är rolig, att jag är hans siamesiska tvilling och kvinnliga motsvarighet, att han tänker på mig hela tiden, att jag har allt han vill ha i en partner och att han tänker på mig konstant, han sa även att han önskar att vi i framtiden bor ihop. Vi pratade om allt möjligt och kom in på allifrån psykisk ohälsa till tankar kring barn och framtid. Några dagar efter att han för tredje gången sa att han är kär i mig, började han bli men kall och svara mindre. Så märkligt. Frågade på söndagen förra v om han tappat intresset, vilket han försäkrade mig om att han inte hade. I måndags pratade vi mycket på dagen, på kvällen svarade han ej så mycket. I tisdags svarade han superkort och därefter sa han inget mer. Jag frågade då på nytt om han tappat intresset eller om han vill fortsätta prata. I onsdags morse vaknade jag av en blockering från honom. Tycker detta är såå tråkigt och jag tänker på honom hela hela tiden. Både han och jag ville gärna ses men har pga avståndet inte hunnit det än, men planer fanns. Den connection vi hade var såå fin och genuin och det känns sååå tråkigt att han bara blockade?

Har någon förståelse för varför? Blir snart galen av detta, vill bara ha ett svar och en förklaring. Denna connection var utöver det vanliga. En så fin kille och vi pratade om allt möjligt dessa veckor. Kan någon förstå hans agerande? Blir galen av dessa  tanka? Vill bara prata med och träffa honom! Någon som har erfarenhet av persiska killar eller klllar som dessa?
  • Svar på tråden Charmiga killen som gick upp i rök
  • lafille95

Ja, kommer som sagt från ett långt förhållande såå.. berätta mer tack iställer för den attityden. tack på förhand!

• Xenia

Om någon verkar för bra för att vara sànnså är ha  inte det

• lafille95

Svar till Xenia:

Han la in en rejäl charimoffensiv från start. Sedan blev han mer seriös och vi pratade om allt vardagligt såväl som livsproblem och musiksmak. Charmen har funnits där absolut, men exakt hela tiden.

Jag som nybliven singel mitt i vuxenlivet har inte koll - varför tror du att man gör så här? Tacksam för svar.

• Tow2Mater

Kanske en scam, men han hittade ett lättare eller rikare offer att begära resepengar etc av. Att som 30 åring vara så kär efter tre veckor i någon man aldrig träffat i verkligheten - tycker du inte själv det verkar minst sagt konstigt?

• Lynx123

Han snackade nog mest goja. Att hålla på och skriva sådär inom kort tid låter överdrivet och mer som en lek. Har ingen erfarenhet av iranier men har träffat både greker och italienare som använder överdrivet kärleksspråk som en form av flirtande. Ingen substans bakom orden med andra ord.

• Anonym (Frida)

Förstår dig helt, tyvärr är det där enligt min erfarenhet jättevanligt på Tinder. Man tycker sig klicka med någon, har några intensiva dagar med underbara samtal för att sedan upptäcka att en blivit blockad eller att personen blir kall och slutar svara. De allra flesta pratar och matchar med flera stycken och kvinnorna/mannen blir lättillgängliga och lätta att byta ut. 

Tror att det är formatet där sånna här kontakter startar och slutar precis som du beskriver - i verkliga livet säger man knappast att man vill flytta ihop med någon efter tre veckor. Min gissning är att han tyckte att det var superkul en stund men tröttnade sen när någon ny tjej dök upp som kunde träffas på direkten istället.

Jag har själv bara dejtat en iranier och han var supercharmig och superplayer. Kändes som en lek för honom att charma tjejer och få dom att bli kära i honom för att sedan dumpa dom och gå vidare. SJÄLVKLART innebär INTE detta att alla killar från Iran är likadana. Men det är min enda erfarenhet.

• Anonym (Men snälla...?)

Man kan inte älska någon efter bara 3 veckors snack. Den snubben vill ha PUT i Sverige, han skiter fullständigt i vilket hål han rotar i bara det tar honom dit.

Jag har en vän som blev helt söndermisshandlad och strypt till medvetslöshet av en asylsökare (annan nationalitet) i två års tid, hon gick också på det där tyvärr.

• lafille95

Till anonym (men snälla):

Killen är som sagt född och uppvuxen i Sverige. Att han pluggar i Riga är för att det var där han kom in. Så det har absolut inget med att få stanna i Sverige att göra, för här har han bott i hela sitt liv. 

• Anonym
    lafille95 skrev 2024-09-07 08:08:30 följande:

Till anonym (men snälla):

Killen är som sagt född och uppvuxen i Sverige. Att han pluggar i Riga är för att det var där han kom in. Så det har absolut inget med att få stanna i Sverige att göra, för här har han bott i hela sitt liv. 

Sa han ja...
Svar på tråden Charmiga killen som gick upp i rök