• Anonym (Ledsen)

Ledsen

Fick nyligen ett tidigt missfall. Jag och min kille som inte bor ihop har kört oskyddat sex ett tag (vi ville ha ett gemensamt barn och jag är 40+). Nyligen blev jag gravid och även om det var mycket praktiskt att lösa kände jag att jag ville behålla barnet. Han var mer tveksam och pratade om abort. Även om jag förstod de praktiska problemen kände jag att jag ville behålla. Dagen efter fick jag missfall. Jag känner mig ledsen men upplever att min kille inte verkar bry sig om missfallet när jag pratar om det. Kan dock förstå att det inte är samma för honom eftersom han inte upplevt de fysiska delarna av graviditeten som jag gjort.
    Ville skriva av mig eftersom jag känner mig ensam och har ingen att prata med.

• Svar på tråden Ledsen
  • Anonym (Lim)

Tänk på att ni bara hann veta om graviditeten i en dag innan den försvann. Han har nog knappt ens hunnit landa i att du faktiskt var gravid innan det försvann. Att han inte bryr sig om missfallet är det egentligen inga konstigheter över, med tanke på att det gick så fort. Han har antagligen knappt landat i känslorna om vad han vill/inte vill. Kan ju också finnas skuldkänslor där, att han är glad för missfallet egentligen då han ju pratade om abort.

Däremot så borde han bry sig om dig! Det minsta man kan begära är att han finns där för dig, låter dig prata om hur du känner och tröstar.

Sedan måste ni faktiskt prata om atf ni planerade för barn och sedan när det blev ville han inte längre. Har han inte varit ärlig i barnfrågan?

• Hellishen

Låter inte som att NI planerar att skaffa barn. Det låter som att DU gärna vill ha barn och kanske lurar dig själv med en kille som inte är så intresserad.

Hur länge har ni varit ihop?

Stark rekommendation att flytta ihop först om man planerar att skaffa barn. Det är omöjligt att veta vad det är för person annars och hur man funkar ihop. Och du vill inte ha en idiot till pappa till barnet!

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lim) skrev 2024-09-08 10:12:07 följande:

Tänk på att ni bara hann veta om graviditeten i en dag innan den försvann. Han har nog knappt ens hunnit landa i att du faktiskt var gravid innan det försvann. Att han inte bryr sig om missfallet är det egentligen inga konstigheter över, med tanke på att det gick så fort. Han har antagligen knappt landat i känslorna om vad han vill/inte vill. Kan ju också finnas skuldkänslor där, att han är glad för missfallet egentligen då han ju pratade om abort.

Däremot så borde han bry sig om dig! Det minsta man kan begära är att han finns där för dig, låter dig prata om hur du känner och tröstar.

Sedan måste ni faktiskt prata om atf ni planerade för barn och sedan när det blev ville han inte längre. Har han inte varit ärlig i barnfrågan?

Vi hann vara gravida i en dryg vecka men inte heller det är speciellt lång tid. Först ville han försöka behålla men strax före missfallet hade han svängt om. Han låter mig prata men känner att jag inte riktigt får förståelse för mina känslor eftersom han inte delar dem.
  • Anonym (Ledsen)
    Hellishen skrev 2024-09-08 10:17:36 följande:

Låter inte som att NI planerar att skaffa barn. Det låter som att DU gärna vill ha barn och kanske lurar dig själv med en kille som inte är så intresserad.

Hur länge har ni varit ihop?

Stark rekommendation att flytta ihop först om man planerar att skaffa barn. Det är omöjligt att veta vad det är för person annars och hur man funkar ihop. Och du vill inte ha en idiot till pappa till barnet!

Vi har varit ihop i fyra år så jag har en bra bild över hans starka och svaga sidor. Men det är klart att det ändå blir något annat att bo ihop. Omständigheter i livet gör att vi inte kan bo ihop just nu eller inom en överskådlig framtid även om vi båda vill det.
Svar på tråden Ledsen