Pressad ekonomiskt av ex, behöver juridisk hjälp
Vart vänder jag mig?
Barnets andra förälder vägrar under alla omständigheter betala någonting till barnet eller mig, eller ens komma med fysiska saker barnet är i behov av/föra över föräldradagar när barnet inte gick på förskola m.m.
Börjar nu bli ohållbart, sålt allt jag kan, tömt sparkontot osv.
Underhåll kommer inom sinom tid betalas av försäkringskassan, men jag har även fått stå och betala på ett lån barnets andra förälder tagit för att själv inte hamna hos kronofogden. Väldigt hög amortering.
Ska jag behöva lämna av barnet hos den andre, som redan nu struntar i barnets utgifter och leverne eftersom hen inte betalar för sig? Det är vad jag snart tvingas göra om jag inte vill sälja barnets enda trygghet: bostaden.
Den andra förälder tjänar mer än mig och vill mig illa, därav vägrar betala. Det är skickat till kronofogden men kommer att nekas in i det längsta och räknar inte heller med att det kommer bli någon lyckad löneutmätning heller då personen finner sig i att leva skuldsatt och kommer hitta något kryphål och slippa betala...
Jag behöver hjälp NU. Redan stått med dessa utgifter (~10.000sek/månad) drygt 1 år. Jag vill absolut inte hamna efter ekonomiskt, för mig bekymrar det.