• Anonym (Hjälp :()

Oklar stegring efter MA

Hej! 

På torsdag är det två veckor sedan jag tog cytotec pga att graviditeten avstannat. Jag var i princip helt blödningsfri efter 3-4 dagar. 
    För 5 dagar sedan bestämde jag mig för att börja testa med graviditets stickor varje dag för att se så att sträcket blir svagare. Sträcket blev lite lite svagare för varje dag, tills idag då sträcket är starkare igen. Av nån konstig test-narkoman-anledning så har jag även de senaste 3 dagarna tagit ÄL test i samma urin som gravtesten. Dom tre testen har ÖKAT i styrka för varje dag. Jag vet att dom kan reagera på hcg och ge utslag men att dom ökar i styrka? 
    Vet inte hur jag ska avsluta men jag är förvirrad och undrar väl mest om någon varit med om samma eller har nånting klokt att komma med :(

• Svar på tråden Oklar stegring efter MA
  • Anonym (Samma)

Har exakt samma problem. Men mitt mf skedde för närmare 6 veckor sedan. Ska ringa imorgon och se vad de säger.

• Anonym (Lis)

Hm hade du bara sagt att du fått utslag på ÄL-stickorna så hade jag sagt att du har ÄL, men att grav-testen inte minskar verkar ju märkligt. Kolla upp det med din bm/där du fick abortpillren.

Anonym (Samma) skrev 2024-09-10 16:45:51 följande:

Har exakt samma problem. Men mitt mf skedde för närmare 6 veckor sedan. Ska ringa imorgon och se vad de säger.

Men då är det kanske en ny graviditet du har? 

Mitt MA var ju bara två veckor sedan så för mig är det knappast möjligt :( men det är nog inte omöjligt att du är gravid på nytt ju

Anonym (Lis) skrev 2024-09-10 17:10:30 följande:

Hm hade du bara sagt att du fått utslag på ÄL-stickorna så hade jag sagt att du har ÄL, men att grav-testen inte minskar verkar ju märkligt. Kolla upp det med din bm/där du fick abortpillren.

Men äl-test kan ju tydligen ge utslag på hcg också så dom vågar man ju inte riktigt lita i detta läge 😅 du har rätt.. ska ringa dom imorgon och höra!
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Hjälp :() skrev 2024-09-10 17:23:05 följande:

Men då är det kanske en ny graviditet du har? 

Mitt MA var ju bara två veckor sedan så för mig är det knappast möjligt :( men det är nog inte omöjligt att du är gravid på nytt ju

Det är absolut omöjligt med tanke på att jag blött hela tiden och inte haft sex :)
    Anonym (Samma) skrev 2024-09-10 19:18:59 följande:
    Det är absolut omöjligt med tanke på att jag blött hela tiden och inte haft sex :)
    Jaha😂 men dina gravtest blir alltså också starkare?
Svar på tråden Oklar stegring efter MA