• Anonym (Nervös)

Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?

Om ni träffar en man och första gången ni ska ha sex så får han antingen inte upp den eller kommer på 2 sekunder. Vilken roll spelar det för en ev fortsättning?
  • Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
  • Anonym (S)

Inte jättemycket. Klart det på sikt kan bli jobbigt om han har svårt.att få upp den men finns mer än sex. Min man har haft en period när han hade svårt.att få upp den och jag förstod att det handlade om sjukdom och inte om mig och vi hade det bra ändå den perioden. 

• Anonym (Beror på)

Om han kommer fort o sexet är slut går han bort direkt, tyder på ett förlegat sysnsätt och en egoism som är väldigt oattraktiv. Om han fortsätter och visar vilja till att få mig att komma också är en fortsättning för att se om han håller längre nästa ggn möjlig.

Om han slaknar/inte får upp den beror på hur han hanterar det, och vad det beror på och om det går att jobba bort relativt fort.

Klaffar allting annat så går saker att jobba på men sexuella probelm är klart ett minus iaf. Sen vet man som kvinna att män kan ha svårt pga nervositet osv men hänger det kvar är det inte jättekul.

• Anonym (Nervös)
    Anonym (S) skrev 2024-09-11 11:38:16 följande:

Inte jättemycket. Klart det på sikt kan bli jobbigt om han har svårt.att få upp den men finns mer än sex. Min man har haft en period när han hade svårt.att få upp den och jag förstod att det handlade om sjukdom och inte om mig och vi hade det bra ändå den perioden. 

Men med din man har ni varit tillsammans länge. Tänkte det är annorlunda första gången man har sex?
  • Anonym (Varit där)

Första gången är väl alltid lite trevande och konstig. Man känner inte varandra, är lite nervösa och kanske har man haft stora förväntningar man inte klarar att leva upp till. 

Naturligtvis måste man ha överseende och inte göra så stor sak av det. 

• Anonym (Nervös)
    Anonym (Varit där) skrev 2024-09-11 12:00:03 följande:

Första gången är väl alltid lite trevande och konstig. Man känner inte varandra, är lite nervösa och kanske har man haft stora förväntningar man inte klarar att leva upp till. 

Naturligtvis måste man ha överseende och inte göra så stor sak av det. 

Låter bra. Är 29 år och om allt går väl blir det första gången för mig nu i helgen och vet att jag kommer att vara hypernervös med allt det kan medföra.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 12:06:38 följande:
    Låter bra. Är 29 år och om allt går väl blir det första gången för mig nu i helgen och vet att jag kommer att vara hypernervös med allt det kan medföra.
    Kanske lugnare om du berättar att det är första gången och att du är rädd att inte vara så bra. Be henne lära dig...
  • Mandel

Ingen alls.
    Alla kan vara nervösa första gångerna och känna prestationsångest.
    Både män och kvinnor!

Visar det sig vara ett ihållande problem att han inte kan få stånd och inte är villig att ta till läkarhjälp och heller inte visar intresse för att tillfredsställa mig på annat vis, så väljer jag att avsluta relationen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Nervös)
    KimLinnefeldt skrev 2024-09-11 12:09:53 följande:
    Kanske lugnare om du berättar att det är första gången och att du är rädd att inte vara så bra. Be henne lära dig...
    Nej, det vill jag inte, är rädd att hon drar då. Och de flesta ger tips om att man inte ska säga något om det i min ålder. Men absolut, det skulle underlätta väldigt om jag visste att det accepterades.
  • Åsnan

Det går bra ändå, så länge han ändå kan tillfredsställa kvinnan på annat sätt. Lite tråkigt i längden, bara, då båda ska kunna njuta, till fullo.

• Anonym (Kim)
    Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 12:13:51 följande:
    Nej, det vill jag inte, är rädd att hon drar då. Och de flesta ger tips om att man inte ska säga något om det i min ålder. Men absolut, det skulle underlätta väldigt om jag visste att det accepterades.
    Men tänker du att du ska låtsas erfaren och "kunnig" istället? Det brukar knappast funka och det minskar ju knappast risken - snarare ökar den - för att du inte ska få stånd eller för tidig utlösning. 

Inte bara i detta sammanhang utan rent allmänt  så tenderar nervositet minska om man helt enkelt erkänner den och inte försöker låtsas och spela teater. Den märks ju dessutom även om man försöker dölja den...
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?