• Anonym (Kristina)

dotter sexuellt utnyttjad

Fick reda idag att min dotter blivit sexuellt utnyttjad av sin halvbror och hennes mamma vet inte hur många gånger det kan ha skett. 

Fick reda på det några månader efter det skett och hade ingen aning om det. 

Hon bor där på heltid och väntar på mer information. Har gått till familjerätten och tänker försöka ta detta till domstol då detta var sista gången hon inte fanns där för sin dotter. 

Men när jag frågar min dotter som nu vågat prata om det med mig så vill hon bo hos mamman ändå men jag känner mig inte säker alls med det.

Vad ska jag göra? Är förtvivlad.
    Har mitt andra barn på heltid och fast tjänst och tjänar väldigt bra tillskillnad mot hennes mor och bonusfar...

Råd? Hade ni sett till så hon ändå hade bott hos er eller hade ni lyssnat på dottern?
    Min sambo är helt förstörd med över det då hon vart orolig över flera saker som att hon kommit med trasiga kläder..är efter i sin utveckling mm. Och hon tycker som mig att min dotter ska bo med oss...

• Svar på tråden dotter sexuellt utnyttjad
  • Anonym (Molly)

ABSOLUT att jag hade kämpat om att få vårdnaden!!

Du som vårdnadshavare SKA se till barnets bästa och detta är ju ALLVARLIGT!!

Inte ska dottern bo där förövaren vistas, detta fattar ju vem som helst??!!

Hur gammal är dottern?
    Är ju inte så väsentligt i och för sig men kanske ändå en faktor till att hon ändå vill bo med mamman?
    Men det kan också vara att hon har vänner och skola där som hon trivs i eller ( och) har mamman sagt något som får dottern att lita på att detta inte kommer att upprepas?

Nyfiken på hur mamman har reagerat på detta? 

• Anonym (Wa)

Är det fin dotter eller nån annans dotter då du pratar om hennes mamma? 

• Anonym (An)

Vad du ska göra? orosanmälan, polisanmälan.
    Du behöver agera, annars kommer det ligga dig i fatet vad tex vårdnadstvist och dyl.

• Anonym (Kristina)

Skriver från min frus konto. 
    Är min dotter och modern har sagt att han inte ska dit något mer men hur vet jag det då det är hennes sambos son? 

Hon vill bo hos mitt ex har skola där osv men även berättat att hennes bonuspappa kan bli arg och ta tag i henne så hon får blåmärken.

Vill gå vidare med det men familje rätten gjorde inget. 
    Soc la ner ärendet.
    Och jag ska bara lita på att mitt barn inte träffar honom något mer även fast han har sin pappa där?

Kan jag ta detta till domstol och kräva att få vårdnaden?
    Hon har bott hos sin mamma sen Hon var liten och går nu i skola där.
    Hon vill bo med mamma säger hon men ändå träffa oss och hennes syster som bor här. Men känner att vi kan ge henne en större trygghet både ekonomiskt och psykiskt.
    Men ändå vill hon bo där?

• Anonym (:O)

TA HEM DOTTERN!!!
    Din skyldighet att skydda flickan om inte mamman klarar av det.
    Det skulle ALDRIG finnas en chans att jag skulle låta flickan åka dit förövaren finns. 
    Nu vet jag inte hur gammal din flicka är men gå med på alla villkor hon har för att flytta hem till dig. Du är hennes pappa och det är ditt ansvar att se till att din flicka är i säkerhet. PUNKT!

• Xenia

Din dotter har blivit sexuellt utnyttjad av sin styvmor men vill ändå bo kvar där trots att han regelbundet hälsar på. Ja, jag skulle då göra allt för få vårdnaden så hon flyttade hem till mig. Barn vet inte alltid sitt eget bästa.

Men hurlångt borta bor du? Måste hon byta skola?

• Xenia
    Xenia skrev 2024-09-16 14:33:48 följande:

Din dotter har blivit sexuellt utnyttjad av sin styvmor men vill ändå bo kvar där trots att han regelbundet hälsar på. Ja, jag skulle då göra allt för få vårdnaden så hon flyttade hem till mig. Barn vet inte alltid sitt eget bästa.

Men hurlångt borta bor du? Måste hon byta skola?

Styvbror, inte styvmor
  • Anonym (Kristina)

Ja jag pratade med henne om det igår men hon började bara bråka. Och ville till familjerätten igen. De kommer inte göra något. Ringde polisen för att göra anmälan och om det fanns en anmälan redan så skulle de inte göra en ny men om det inte fanns gör de en ny..

Soc är inblandat men har inte gjort något

Svar på tråden dotter sexuellt utnyttjad