• Anonym (Fyndaren)

Var i Sthlm fyndar du second handprylar?

Jag gillar att köpa prylar second hand. Tidigare bodde jag i en mindre stad och där fanns en vettig second handbutik där jag fyndade en fin gammal skänk samt en del lampor. Har även fyndat en hel del via Blocket men tycker det är kul att gå runt och kolla i butiker.

Nu bor jag sen ett tag tillbaka söder om Stockholm och jag tycker inte jag hittat nåt riktigt guldkornställe än. Jag har varit i Farsta centrum och även till nåt ställe vid Haninges pendeltågsstation men jag tyckte båda var rätt små och tråkiga. Har även varit på stora klädbutiken på Drottninggatan men tyckte kläderna där var dyra. Så finns det nån rolig hyggligt stor secondhandbutik i eller söder om Stockholm som ni kan tipsa om?

• Svar på tråden Var i Sthlm fyndar du second handprylar?
  • Karriäristen

Jag tycker att de stora utomhusloppisarna i Stockholm är bra. Jag brukar besöka Täbyloppis och Solvallaloppis men det finns ju liknande alternativ söder om stan i bl.a. Hågelby och Kungens kurva.

När det gäller kläder brukar jag handla på Sellpy i första hand. Både utbud och priser är bättre där än i second hand-butikerna.

Jag tror att Andra varvet är den bästa second hand-butiken i söderort men just den butiken har jag själv inte besökt än. Möjligheternas hus tycker jag också är en bra butik. Myrorna i Ropsten är deras största butik och den är bra.

Sanningen ligger i betraktarens öga
Svar på tråden Var i Sthlm fyndar du second handprylar?