• Annpor

BIM Oktober 2024

Twinkles skrev 2024-10-02 08:58:19 följande:

Cykeldag 10 och 3e dagen med blinkande smiley. 
    Verkar som rosenroten har hjälpt att puffa igång ägglossningen en aning som jag hoppas på :) 
    Brukar annars ha ägglossning på dag 17-19, vilket ger mig kort lutealfas. 

Håller tummarna hårt att det tar sig för oss alla denna månad Hjärta

Intressant med Rosenrot, kan du berätta mer om hur du tagit den och hur den ska fungera för ägglossningen? 😊
  • Annpor

Hoppar in här igen. Var med i September gruppen och plussade men fick ett missfall förra veckan i vecka 8+0. Otroligt kämpigt men försöker kämpa på och tänka framåt. Något som varit gravid och fått missfall - när kom er ägglossning igång? Min läkare tror att den kommer att komma som vanligt pga ändå tidigt missfall (och ?smidigt? förlopp) Ägglossning i så fall 20-21-22/10.

Vi hade lite fått upp hoppet om livet igen när vi plussade med en vår bebis. Vi fick en bebis som dog i vintras efter fullgången tid, så nu är man tillbaka på ruta 1 igen i sorgen och känslorna om att livet är orättvist. Vill bara få må bra igen, vill bara kunna känna hopp om livet. 

Hänger därför på den här gruppen igen. Kämpar på! ❤️

• Annpor
    Nanathalie skrev 2024-10-12 12:54:24 följande:
    Kroppen minns, det kan till och med vara enklare att bli gravid efter missfall. Misstro inte!

Det här tycker jag är så intressant! Fick också MA i vecka 9 nu i September. Såg att även Jenny Koos skrivit om just det här, men vet någon om det finns någon forskning bakom eller om det handlar om ?att man hört att många blir gravida efter MA?? 

Lägger till en skärmbild från en av Jenny Koos frågestunder. 
    tips- följ henne! 

• Annpor

Blev nyfiken, någon som har koll?
    Om man har peak lh ökning på kvällen, sen testar man för skoj skull morgonen efter och ser att lh testet då är negativt, kan man anta att ägglossning skett då? 🤔

Tempar också men ingen bekräftelse där. 

• Annpor
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-29 20:41:05 följande:
    Ägget släpper 1 dygn efter positivt ÄL-test (dock aldrig en garanti), sen tar det ytterligare 1-2 dagar innan tempen börjar stiga. Är ju lite olika för alla men ungefär så :)

Tack! 🙏🏻
    Hade peak igår och vi ?fick till det då?. Sååå borde kanske vara ägglossning idag då. Känt lite smärta till hö ikväll. Vet du om det är större chans till graviditet om vi ex ligger även ikväll? Eller kan man vara lugn med gårdagen? Är sjuk så känner mig fett opepp på det 🤓? 

Svar på tråden BIM Oktober 2024