Nanathalie skrev 2024-10-05 11:01:57 följande:
Nae, vi slutade med preventivmedel i maj, så inte jättelänge men känns som lite av en evighet. Jag tänker ibland att det nog inte är menat. Att vi ska vara tacksamma för att vi båda har barn sedan tidigare men inget gemensamt. Men det gör så förbannat ont i hjärtat att jag inte ska kunna få en bebis med min man.
Jag var till gyn nyligen och de upptäckte tecken på pcos. Jag har inte fått fullt utslag på ältest en endaste gång och haft cyklar på 60 dagar vilket tyder på att äl uteblivit. Jag har nu fått medicin för att mensen ska komma igång senast dag 35 och sedan ska jag börja äta ägglossningsstimulerande medicin. Hoppas verkligen att det tar sig innan man behöver äta massa mediciner..
Hur länge hade ni försökt?
Vad tar du för medicin för att få igång mensen? Jag tog Primolut och det funkade bra för mig, har också pcos och mens som upphör långa perioder. Nu får jag dock positivt på ägglossningstest hela tiden, annars aldrig, fastän jag uppenbarligen inte har det, men det är tydligen vanligt med pcos. Vad ska du ta för ägglossningsstimulerande, är det ytterligare något alltså?
Är det någon som vet hur länge man kan behöva vänta på IVF efter att utredningen är klar? Vi ska på fertilitetsutredning om några veckor och den tiden fick vi för en månad sen, jag trodde det skulle ta mycket längre tid.
Jag tog ultratidigt digitalt gravtest i morse efter misstänkt nidblödning ons-tors, men det var negativt..