Nanathalie skrev 2024-10-11 17:41:07 följande:
Håller med om planerat sex. Vi får inte ens till det hälften av gångerna som är planerade. Kul. Vill bara bli gravid och kunna ha normalt sex igen..
Jag har hört att mellanblödningar/spottings kan ställa till det. Inte expert på hur. Men rekommenderar absolut att ni söker er till en fertilitetsläkare för den biten!
När var din förmodade ägglossning? Jag kommer nog börja smygtesta vid äl+9. Inte för att man med säkerhet kommer få utslag utan bara för att jag inte kan låta bli 😂
Jag ska dricka bubbel idag! Något säger mig att jag inte kommer kunna dricka bubbel på ett tag så tänker minsann passa på 😉 skål!
Jag hade ägglossning 6, 7 eller 8 oktober, så jag får ju inte alls testa ännu! Men å andra sidan är min lutealfas så kort så jag har ju BIM om typ 7 dagar!!! Så jag har absolut en dålig magkänsla att min menscykel är för snabb för att hinna bli gravid! Men jag är också en person som tror på mirakel, framför allt när det kommer till att bli gravid! Kroppen gör ju för fan precis som den vill utan regler för det mesta tycker jag, man fungerar ju inte som en medicinsk faktabok direkt!
Haha härligt att höra! Då ska jag också unna mig ett litet glas, det är ju så mysigt att tända lite ljus när barnet somnat och sätta på en film och ta en mysig dricka och varva ner!
Jag har alltså ett barn sedan tidigare, och när vi försökte få till den graviditeten så avstod jag alkohol och kaffe och åt mängder med kosttillskott! Vi försökte i 1 år och inget hände, så vi tog en paus under sommaren. Aaaa du kan säkert räkna ut vart den här historien är på väg. När vi levde på som vanligt och njöt av både det ena och det andra så blev jag gravid! Däremot tycker jag om att typ äta lite kosttillskott för att försöka ge miraklet en liten SKJUTS! Hahaha! Skål!