• Emzor1

BIM Oktober 2024

Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 20:21:14 följande:

Mensen är här, så för er som har samma otur så ses vi i Novembertråden ❤️?????

till alla som fått ett plus eller kanske plussar senare i månaden, GRATTIS!!❤️

Vad tråkigt att höra❤️ Jag har följt tråden då vi nyss tagit beslutet om ett syskon - har BIM 2/11, vore kul att kunna få ett plus i födelsedagspresent (Om man får drömma)😅 Har dock inte sett någon novembertråd än, men vi ses definitivt där!

när blir din nästa bim?🥰
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 20:34:38 följande:

åh vad spännande för er!! Vi har försökt länge nu (över 1 år totalt sätt) men fick tyvärr också ett uteblivet missfall i våras som inte var ?över? förrån i juli🥺
    Just nu är BIM 5/11 så då ligger vi väldigt nära varandra!
    håller tummarna för er skull 🥰

Vad tufft, beklagar er förlust❤️ hoppas verkligen att november är er tur! Hur mår ni nu?❤️

vad spännande att vi har bim såpass nära varandra! Häftigt om vi båda plussar 🥰 Kör ni ägglossningstest eller temp etc?☺️
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-10 22:29:46 följande:
    Mår fortfarande dåligt över hela situationen när det liksom kommer över mig på nytt att vi snart skulle vara 2barnsföräldrar osv. Men jag försöker att för det mests bara blicka framåt!

ja verkligen!! Hoppas på vår tur 🥰
    jag kör både ägglossningstest och tempning(NC), har dock bara tempat en månad (augusti), sen tog jag en paus under september pga alldeles för mycket som hände runtomkring mig.

ni då? Vad kör ni på för metod?🥰
    Jag förstår det, vad starkt av dig att försöka blicka framåt!

det borde ju öka chanserna att köra bägge tänker jag, vad bra! Jag hade gärna tempat men vår son vaknar så olika tider så känns inte som det hade blivit bra av den anledningen? kör bara ägglossningstest 🥰
  • Emzor1
    Jassssen skrev 2024-10-11 18:21:59 följande:

Vårt försök nummer 14, äntligen visar kroppen att den kan iallafall 🥲🙏  stanna nu ✊

Stort grattis!!!🤩❤️
  • Emzor1
    Drömmenomentrio skrev 2024-10-11 20:20:38 följande:

Mina bröst är jätte ådriga och lite ömma. nån som haft det som tecken innan? Brukar inte ha så innan mens annars.  Är på äl+10 neg test. 

Jag hade det min första graviditet, läst om många som testat negativt äl+10 men fått positivt äl+12, min kompis testade negativt v.7 så hon trodde inte hon var gravid - fick sen + v.10, (hade även mens varje månad) sen när hon gjorde ultraljud fick hon en chock när de sa att hon var i v.13! Nu har hon en frisk liten tjej 🥰
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-12 19:52:42 följande:

❤️

tror egentligen det viktigaste är att lära sig sin kropp och cykel, då spelar det ingen roll vilken metod man kör liksom!

Vår dotter stör också tempningen många gånger, men upplever att det ändå gick bra första månaden! Nu ska jag börja igen efter en månads uppehåll så får vi se hur det går nu😂 nu ska jag trycka i mig en jäkla massa piller i olika former som folk säger har hjälpt de , så får vi se om det hjälper något också🥹

Vad skönt att det fungerat ändå, men visst kan de små göra det svårare ibland😂

vad spännande! Jag har ätit rosenrot sedan tidigare för att bli pigg, läste att man kan ta det fram till äl så tänkte fortsätta tills positivt äl-test😅 äter även lite andra vitaminer sedan tidigare men vet inte om det har någon påverkan för fertilitet☺️ vad för piller är det du ska testa? Så spännande om du plussar, då kanske jag borde testa samma om det inte tar sig nu????
  • Emzor1
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-10-13 00:15:21 följande:
    Jag har ätit rosenrot sedan tidigare och även natalben gravid då den innehåller mycket bra grejer (bland annat folsyra vilket jag haft låga nivåer av tidigare).
    Sen har jag även blivit tipsad om munkpeppar, Q10, Inositol och bidrottninggelé , så tänkte köra någon liten mix av detta och hålla tummarna 😂 även tvingat sambon att börja med tillskott 💪🏼
    Oh spännande! får hoppar att cocktailen ger resultat! Hade gärna gett min man tabletter men han går på hjärtmediciner efter en stor operation han fick göra utifrån att han hade ett medfött hjärtfel, vågar inte mixa ifall att????

Jag har haft preventivmedel innan när jag ätit rosenrot så har ingen koll på hur ägglossningen förändras, brukar du få den tidigare än vanligt med rosenrot?
  • Emzor1

Beklagar allas - denna morgon, håller alla tummar för att det är er/vår tur nästa månad istället ❤️

• Emzor1
    Yasen skrev 2024-10-13 17:46:20 följande:

tog denna förut, detta kom upp efter en stund och inte direkt. är det spökstrek? ÄL + 10
    Det ser väldigt smalt ut, skulle tro att det är ett torkstreckom det är avläst efter tiden???? är ganska vanligt med dessa tester, men det behöver ju inte betyda att du inte är gravid! Hade nog tagit ett annat test av annat märke🥰 håller tummarna!
  • Emzor1

Nu bör det närma sig ägglossning för mig, och för första gången tänkte jag testa clearblue advanced ägglossningstest☺️ Jag började på dag 10 i cykeln för min mens har varit lite oregelbunden (29-32 dagar) så inget extremt. Hittills bara negativa resultat. 

Jag följer instruktionerna på testerna och testar med morgonurin, men lh är väl ?bäst? att mäta mellan 10-20? Hur går det ihop? När vi försökte med sonen körde jag stickor och hade en kort stegring bara på eftermiddagen 1 dag, på förmiddagen samma dag var det ganska svagt, morgonen efter peak var det ett svagt streck igen.. Är nu lite orolig över att testet Inte kommer bli positivt utifrån att min peak är ganska kortvarig?

Kan jag testa på eftermiddagen istället för morgonen med detta test trots att jag inte fått blinkande gubbe, eller blir det felaktigt resultat?????

Svar på tråden BIM Oktober 2024