BIM Oktober 2024
Tidigare graviditeter testade jag aldrig före BIM, testa till och med först en vecka efter BIM typ. Hur kunde jag vara så lugn då? 😂
riktigt imponerande att du kunde hålla dig tills bim innan! Hur många barn har du?☺️
Så roligt att följa er alla. Här har det varit röda tider och sedan samla sig efter det fallet så att säga. Men nu Är nästa anhalt på oktober-resan Ägglossning! Ska börja testa här i dagarna men beräknas vara runt 7/10.
har doxk en otroligt tuff månad framför oss privat med mycket stressfaktorer m.m. så vetefan om det inte påverkar allt negativt 😩 Alternativt bra att man inte tänker så mycket på bebisverkstaden? Oavsett så är det en ny chans så dags att tuta & köra 🤞🏼
Är så glad för all pepp och hejjarop vi delar i dessa grupperna. Framförallt för en som mig, flyttade till en ny stad för villaliv efter första barnet och har inga nära vänner här så man är ganska ensam om det här bebismakandet 😅
Sjuk trötthet slog till igår och har en märklig brännande känsla i bröstvårtorna. Var så äcklad av maten igår (på tal om en allmän känsla av äckel) och åt mest bara potatis. Hade även lite stickningar i tjejmagen på morgonen. Tänkte försöka hålla mig med testandet fram till måndag. Hur ser det ut för er andra, känner ni symtom?
kul med symtom, borde ju vara något? starkt av dig att vänta tills måndag!
Jag har inga symtom alls i princip, fick ett hugg igår vid höger sida av tjejmagen så jag tänkte att jag kanske skulle få blindtarmsinflammation 😂 men det försvann efter någon minut, kan väl känna lite ilningar i ljumsken men det kan lika gärna vara överbelastning från träning eller att jag promenerat för långt🤪 Så inga symtom som känns relevanta till eventuell graviditet.. funderar på att ta ett test imorgon på Äl+9 men det bästa vore ju att klara av att vänta tills måndag iallafall..
Hej alla,
har läst tråden hela tiden men skapade nu ett konto för att kunna skriva. Har BIM 2 oktober (positivt Äl test 10 september så antagligen ÄL dagen efter?).
Tror jag är ÄL + 10 eller 11.
Tog nu på morgonen ett test - testa tidigt med clear blue där man kan testa 6 dagar tidigare och jag får fram svaga streck på båda. Förra månaden syntes absolut ingenting när jag tog liknande test (fick mens då). Visst måste det vara något på g eller är det för tidigt att ropa hej? 😍
Symptomen jag har är också väldigt ömmande bröst, lite mensvärk och lite ovanligt känslig för vissa lukter. Men detta är sånt jag även brukar ha innan mens också.
Äl+8 idag. Kunde inte hålla mig och testade. Förstås negativt, vilket man kan tänka sig, men ändå otroligt besviken. Känner mig ändå väldigt gravid. Brännande känsla i brösten ännu och de känns stora och tunga. Oootroligt trött och hängig och allmänt illamående. Blir spännande att se vad de närmaste dagarna visar.
Tänkte göra en uppdatering om någon skulle vara intresserad haha. BIM 2/10.
Har inte hunnit köpt annat gravtest så testade med ett likadant test - testa tidigt clear blue och den visade samma sak som igår, ett svagt streck.
Fick dock en lätt ljusrosa blödning när jag var på toaletten imorse som jag är rätt säker på var en Nidblödning. Aldrig varit med om något sånt tidigare och mensen ska komma om tre dagar.
Tänker testa ett ?riktigt? test nu snart i början av veckan.
För min del ser det mörkt ut, negativt test idag fast hade inget testa tidigt utan vanligt - men jag var nog rätt inställd på att det inte skulle bli något denna månaden ändå 🤪 tror jag ska ha bim 6/10, bör vara äl+10, jag är iallafall mentalt redo för ett nytt försök inför november☺️
Gårdagens känslostorm och besvikelse visade sig vara inget mindre än hormoner. Tyckte mig se en svag skugga på vanligt test imorse och skyndade efter ett testa tidigt. Och visst, ett svagt men ack så tydligt plus! Helt otroligt! 😍 Väntar ännu ett par dagar och bekräftar med digitalt mest för att det är härligt.
Femte försöket blev det för vår del. Äl+9 idag kanske äl+10. Inte mycket vi gjort annorlunda förutom två grejer. Det ena var att vi legat mer sällan än de andra försöken. Varannan dag kring ägglossning. Jag hade också tydlig ägglossning med ett test där teststrecket var starkare än kontrollstrecket. MEN så gjorde jag också en grej som jag gjorde då jag blev gravid med första barnet vilket var att ta en dubbeldos d-vitamin en dag då jag såg att ägglossningen var på gång. Det är säkert bara ett sammanträffande men lyckats bli gravid två gånger så nu 😅
Nu har jag nog hunnit smälta morgonens - lite mer, och inser att jag töntigt nog är riktigt besviken? Det känns töntigt i och med att jag tog ut spiralen 13/9, och inte ens hunnit få första mensen. Dessutom hann vi bara ligga 1 gång på äl veckan och då isch 5 dagar innan äl (låg måndagen, i princip positivt äl-test torsdag eftermiddag, nästan blankt äl-test fredag). Det känns som att jag nervärderar andra som försökt så länge genom att bli besviken, och att jag hela tiden försökt nöta in tanken att det inte kommer bli något..
Mycket anspänningar har byggts upp när vi äntligen tagit steget att försöka få ett syskon, som jag längtat 😅 från att i princip ha 0 symtom hade jag sen igår ömma bröst, lite molande i blygdbenet, extrem trötthet och frossa. Jag antar att det är omställningen från att inte längre ha spiral? Jag vet att jag bara är på äl+10 och har testat med billigt test från normal (butiken), men fick svagt + på äl+9 med sonen?
ville väl egentligen bara skriva av mig lite för jag har inte berättat för någon vän eller liknande att vi försöker med nr 2, och min man är givetvis stöttande men mer rationell än vad jag är just nu och säger att ?det kommer snart?. önskar jag var mer som honom gällande det här???? Med det sagt hoppas jag att vi INTE ses i november tråden utan att det är jag och ett helt nytt gäng, ni alla förtjänar ett plus❤️
Hoppar in här igen. Var med i September gruppen och plussade men fick ett missfall förra veckan i vecka 8+0. Otroligt kämpigt men försöker kämpa på och tänka framåt. Något som varit gravid och fått missfall - när kom er ägglossning igång? Min läkare tror att den kommer att komma som vanligt pga ändå tidigt missfall (och ?smidigt? förlopp) Ägglossning i så fall 20-21-22/10.
Vi hade lite fått upp hoppet om livet igen när vi plussade med en vår bebis. Vi fick en bebis som dog i vintras efter fullgången tid, så nu är man tillbaka på ruta 1 igen i sorgen och känslorna om att livet är orättvist. Vill bara få må bra igen, vill bara kunna känna hopp om livet.
Hänger därför på den här gruppen igen. Kämpar på! ❤️
Idag kom mensen, skönt ändå att den kom lite tidigare än vad jag trodde! då är min nästa bim 4/11☺️
stort grattis till alla er som plussat!