Inlägg från: trefaldigmästareikärlek |Visa alla inlägg
  • trefaldigmästareikärlek

Spännande att följa er alla 😊 Jag är p äl +8 idag, grafen håller sig relativt hög, jag upplever mig trött o h med en diffus värk som kommer och går i livmodertrakten. Kan dock vara skensymtom som många ggr tidigare, även haft en del huvudvärk men inget nämnvärt. Ingen pms än vilket jag brukar ha dock oro i kroppen som alltid innan mens.
    Någon annan här inne som har symtom? 

Anonym (En till) skrev 2024-10-07 08:41:10 följande:
    Har du testat idag? Mina två tidigare graviditeter plussade jag runt ÄL+9 🙏🏽
    Jag är på ÄL+2. Inga avvikande symptom. Ska försöka att inte analysera symptom för även i normalfallet känner jag av progesteronet i lutealfasen från ägglossningen till mensen! 
    Jag testade idag, dock med graviditetskollens egna stickor som tydligen inte är lika känsöiga som exvis rfsu. Blankt som snö 🤭 Tidigare har jag inte plussat förrän tidigast äl + 11 på RFSUs stickor. Har dock en jäkla mensvärk idag så misstänker att tant röd kommer dyka upp ikväll eller imorgon (har kort lutealfas då jag ff ammar nattetid och en del dagtid). Jag har efter senaste graviditeten inte haft någon pms eller besvär mellan äl-mens, men då har jag bara haft två cykler innan denna och förmodligen rätt låg nivå progresteron då tempen varit låg och svajig. 
    Vias skrev 2024-10-08 07:47:30 följande:
    Detta är min första cykel jag tempar, men jag förstår ej hur det ska gå att utläsa om jag haft ÄL eller inte. Jag har haft flera dippar nu som skulle kunna vara ÄL, hur vet jag vilken av dem det är?!?!

Här ser du på min graf innan äl (röda korset) ligger tempen under/nära bastempen, efter äl (korset) är tempen högre än linjen i flera dagar följande. Det är det som bekräftar att ägglossningen skett 😊
    Tempen ff hög men - på test idag äl +10

Drömmenomentrio skrev 2024-10-08 12:24:05 följande:
    Spännande. jag är på ÄL +7 och det va tvärblankt men kanske inte så mycket mer att vänta.. ändå blir man besviken. Har en kort lutefas Med på 10-11 dagar.. 
    För mig var det blankt som snö på rfsu idag, även igår, enda tillstymmelsen är det jag lagt upp nu (CB) men är tvekis om det är något eller bara spök

Okej, här kommer ny bild på det jag tog tidigste, då det hade fått torkstreck tog jag ytterligare ett. Har fixat telefon så det går att ta bättre bilder. Bifogar 😊

Amaaandaaa00 skrev 2024-10-08 14:40:42 följande:

Här tycker jag mig se ett positivt, ta ett digitalt imorgonbitti kanske? 🤗🥰

Avvaktar nog någon dag, inväntar åt minstone bim men sen tar jag ett digitalt 😊 Så sjukt, trodde verkligen inte det skulle ta sig så snabbt 
Svar på tråden BIM Oktober 2024