• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Snorkfrökenhär
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-10-01 19:01:00 följande:
    Tack för svar ❤️ vet du eller nån annan när man kan ha ÄL efter mf?
    vad tråkigt med missfall 🥺

När man får missfall så tidigt som du fått så kan man oftast räkna missfallet som mensen, och då sker ÄL som vanligt sedan som det brukar. För vissa kan det förstås krångla och bli förskjutet men för de flesta inomhus med att missfallet skedde så tidigt så repar sig kroppen snabbt.

Beklagar, hoppas på bättre lycka nästan gång 🙏🏻💕
  • Snorkfrökenhär
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-01 19:12:58 följande:

När man får missfall så tidigt som du fått så kan man oftast räkna missfallet som mensen, och då sker ÄL som vanligt sedan som det brukar. För vissa kan det förstås krångla och bli förskjutet men för de flesta inomhus med att missfallet skedde så tidigt så repar sig kroppen snabbt.

?inomhus? jag menar i och med? 😆
  • Snorkfrökenhär
    Brmbiii skrev 2024-10-01 18:55:45 följande:

Vi försöker också förhoppningsvis BIM oktober 🙈🙈har gått på p-piller i snart 2.5 år.

ppillerstopp 8/9
    Blödning/mens? 12-15/9 

flo misstänkte ägglossning den 26/9

vi har haft svårt att få ensamtid pågrund av vår snart 3 åring. hade sex 20-22/,26 och 29:onde.

Men för nån timma sedan så fick jag jätte ont i min vänstra äggstock, kan jag ha ägglossning nu då? Och är det möjligt att bli gravid om vi har sex idag? Eller är det försent?

Kul med syskonförsök 😄 

Omöjligt att veta om värken beror på ÄL eller inte tyvärr.

Beror värken du har nu på att ÄL är på gång så kan det absolut vara värt att få till det, ägget kan befruktas max 1 dygn efter ÄL. Har du fertila flytningar? Vattniga/typ som rå äggvita? Om så är fallet skulle jag gissa att ÄL är på gång 😊

• Rdlsgdl9922
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-01 19:12:58 följande:

Tusen tack för svar❤️❤️
  • Väntarpå4an
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-10-01 19:01:00 följande:
    Tack för svar ❤️ vet du eller nån annan när man kan ha ÄL efter mf?
    Tråkigt med MF😢❤️
    Hade själv ett i juli (tidigt som du). Jag fick min äl som om det vore en mens alltså enligt min cykel. 
  • EJT

Denna evighetslånga väntan på ÄL. Jag är bara på cd 8, och har lite blodblandsde flytningar fortfarande efter mensen (som blivit alltmer långdragen med åren). Ägglossning sker ju inte förrän mellan typ dag 18-27 för mig så det är lång tid kvar.. 

• Brmbiii
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-01 19:21:18 följande:

Kul med syskonförsök 😄 

Omöjligt att veta om värken beror på ÄL eller inte tyvärr.

Beror värken du har nu på att ÄL är på gång så kan det absolut vara värt att få till det, ägget kan befruktas max 1 dygn efter ÄL. Har du fertila flytningar? Vattniga/typ som rå äggvita? Om så är fallet skulle jag gissa att ÄL är på gång 😊

Ååå tack för svar❤️❤️ 
    jag har försökt tolka mina flytningar sen p-pillerstoppet men har varit svårt ????

När jag gick på toa ikväll så var det på pappret genomskinligt tjockt men när jag har försökt ?känna? så har det inte varit mycket flytningar utan bara känt att det har varit lite kladdigt på fingrarna när jag känt (tmi?😂)

Vi låg precis nu så vi hoppas 🙈
  • Snorkfrökenhär
    Brmbiii skrev 2024-10-01 20:25:20 följande:
    Ååå tack för svar❤️❤️ 
    jag har försökt tolka mina flytningar sen p-pillerstoppet men har varit svårt ????

När jag gick på toa ikväll så var det på pappret genomskinligt tjockt men när jag har försökt ?känna? så har det inte varit mycket flytningar utan bara känt att det har varit lite kladdigt på fingrarna när jag känt (tmi?😂)

Vi låg precis nu så vi hoppas 🙈

Kan ju vara extra lurigt att försöka lära känna kroppen just när man slutat med p-piller eller liknande, för då ska ju alla hormoner komma igång och kroppen ska hitta sin balans igen 😄 

Fingers crossed 🤞🏻😅

• Brmbiii
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-01 20:41:22 följande:

Kan ju vara extra lurigt att försöka lära känna kroppen just när man slutat med p-piller eller liknande, för då ska ju alla hormoner komma igång och kroppen ska hitta sin balans igen 😄 

Fingers crossed 🤞🏻😅

Jaa verkligen 😂känns som mina hormoner har varit överallt sen p-ppillerstoppet, kroppen vet inte om den är glad,ledsen eller irriterad 😅

sen är det ju svårt med för har ju ingen aning om när den ?riktiga? mensen kommer, mensen efter ppillrerna var ju var att jag slutade med dem ????

taack! 
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-10-01 20:03:15 följande:

Denna evighetslånga väntan på ÄL. Jag är bara på cd 8, och har lite blodblandsde flytningar fortfarande efter mensen (som blivit alltmer långdragen med åren). Ägglossning sker ju inte förrän mellan typ dag 18-27 för mig så det är lång tid kvar.. 

MEN den är närmare idag än igår! Sakta men säkert ????
Svar på tråden BIM Oktober 2024