• Emzor1

BIM Oktober 2024

Väntarpå4an skrev 2024-10-16 22:30:02 följande:
    Har du några äl-stickor att testa med? Vet inte hur cb tester funkar med att ta på eftermiddagen eftersom det ska vara morgon urin. Å andra sidan du kan ju alltid prova annars tar du bara en ny imorgon på morgonen 😊
    Förlåt att jag såg svaret så sent❤️
    ingen fara! Stod att när man fått blinkande gubbe kan man testa på eftermiddagen med, men har blinkande idag också även på efm - så tredje dagen???? har dock inte äl-sekret längre och magen ömmar, lite osäker om jag hade en snabb peak på eftermiddagen redan första dag med blinkande? 

har tyvärr inga stickor, gick in på apoteket idag men det fanns inga förutom digitala där😞 
  • Emzor1
    Anonym (Lollo) skrev 2024-10-17 06:42:42 följande:

Hörrni jag tror att jag har plussat. Ska testa imorgon igen.
    Testade på äl+9 tokblankt. Och nu på äl+11 och jag ser definitivt något, svårt att få det att synas lika bra på bild. (inget testa tidigt, utan ett vanligt.)

Tempen dippade rejält igår så jag tänkte att det är kört, men brösten fortsätter ömma och jag har mer flytningar än vanligt. Och så idag flög tempen upp, så jag tänkte att jag testar väl då även om jag kände att det är ju ändå kört.

Det skulle jag säga är ett plus! Stort grattis 🤩❤️
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-17 20:00:49 följande:
    Så kan det ju ha varit att peaken var senare på dagen så atr det aldrig syntes på testet. Fortsätt testa tills det är en tom cirkel. Då bör ju det vart så att peaken missades. 
    Kanske "onödigt" med stickor ändå. Jag tog en sticka på eftermiddagen samma dag som jag hade fått fast smiley på cb advance och den var helt blank. Blev väldigt fundersam. Men jag tyckte jag kände av äl väldigt väl denna månaden plus tydligt sekret. Så jag litar mer på cb iaf denna gången.

Vad skönt att du känt av äl så tydligt denna månad, känns som ett positivt tecken redan nu för din del! 

Ja jag tänker att det kanske är för sent för stickor nu, och skulle det ta sig så är det ett onödigt köp.. Skulle det dock bli negativt test om 2v så ska jag nog köpa stickor och refill på cb för att kunna testa oftare! hade väldigt tydligt sekret denna veckan men första dagen fick jag ändå tom cirkel på cb.. vi körde Varannan dag efter mens och fem dagar i rad efter första äl-sekret, men nu när jag fortsatt står utan fast gubbe är mannen i behov av en paus - så vem vet hur det slutar denna månaden :) 

• Emzor1
    TrueResolution skrev 2024-10-17 21:18:58 följande:

Anar flera plus intråden om än svaga. Kul att det kommer in äntligen, oktober har varit dålig utdelning hittills tycker jag 😭

Jag har faktiskt hållt mig från att testa helt Men med BIM på söndag och ÄL+10 imorgon ska jag kanske våga mig på ett litet test iaf! 

Lite off topic men är drygt två år sedan jag plussade i början på oktober med min förra bebis och hittade faktiskt bild på mina stickor då. Om det nu pratas om hur svaga respektive starka de behöver vara för att vara "positiva". översta är första testet där jag anade något svaaaaagt och sedan är det ökningen dag för dag. 😅 Så mitt plus då på ÄL+8/9 var väldigt väldigt svagt! 

Vilken bra ?guide? att hänvisa till! Jag plussade på äl+9 med sonen, min man tyckte jag var löjlig för det syntes bara i några vinklar och han skulle på konferens.. så jag köpte ett clearblue plus och tog på kvällen - tydligt plus!

vill bara flika in med att säga att det är så olika, jag har fått tydligast plus med kvällsurin och svagare på morgonen ???? 
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-18 06:14:09 följande:
    Jag hoppas men brukar kunna känna av den. Dock tydligare denna gången. Sen har molandevärken hållt sig kvar, med en konstig stickande/strålande känsla som kommer och går ner mot fiffi, håller i sig nån sekund bara. Mycket märkligt och vet inte vad det står för ????

Förhoppningsvis så har ni ändå lyckats även om just äl synts på stickan❤️🙏 ni kan ju helt omöjligt ha missat det iaf😄 och kan förstå att han behöver en paus😅 bra kämpat av er båda❤️ 
    får du smärta på ena sidan eller molande som mensvärk? ☺️ Kan bara gissa men kanske är så att du haft en såpass stark ägglossning och att det därför sitter kvar molande/stickningar efteråt?☺️ 

ja jag köpte faktiskt stickor idag med eftersom jag fick blinkande gubbe imorse med, tog en sticka på eftermiddagen men det var bara ett svagt streck - känns som jag missat äl med testen för jag hade äl-sekret men börjar nu få mer lotion-sekret, förhoppnigsvis gick det vägen ändå😅 
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-18 21:28:32 följande:
    Det är som molandevärk I större delen men sen så kommer det små ilningar neråt😅 vetti sjutton men det kan vara så som du säger 😊

Åååhhh hoppas🙏 det låter ju lovande. När har du bim?
    Låter som ett gott tecken tycker jag! Håller tummarna att du plussar om någon vecka ☺️

2/11, har också som mensvärk idag fast den kommer och går, inte fokuserad på någon sida 🤔 När har du bim? ☺️
  • Emzor1
    Väntarpå4an skrev 2024-10-19 07:10:18 följande:
    Hoppas, hoppas🙏 håller tummarna för oss båda 😇???? jag har bim 29/10. Jag tänker testa nästa fredag. Så sjukt jobbigt att vänta dessa dagar. Känns som en evighet 
    det gör jag med 🤞 Då har vi inte bim långt ifrån varandra! Jag tänkte försöka hålla mig till 31/10 men jag vet ju att det inte kommer ske.. vad har du haft för tidiga symtom i dina andra graviditeter?☺️
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-19 08:30:47 följande:

Äl+11 och här fortsätter mina tester visa extremt svagt/spök och det digitala sa Inte gravid. Känns som en smäll i magen, men det kommer ju fler månader. Ska bara sörja lite innan jag kan bli lite realistisk igen.

Anonym (blomman) skrev 2024-10-19 07:52:14 följande:

BIM på tisdag och tog ett testa tidigt test idag, men de var negativt. Förväntar mig att mensen kommer så jag får nog hoppa vidare till novembertråden tänker jag. Tänker att ett testa tidigt borde vara tillförlitligt så här tätt inpå bim?

Stort lycka till alla som är kvar och väntar, håller tummarna för er!

Är det förresten någon som har erfarenhet av babyplans ÄL-test? Kört på RFSU innan men tänkte köpa några andra denna gången. 

håller Tummarna för er! Visar sig inget plus i dagarna så kör vi på i november istället🙏

• Emzor1
    Newstory skrev 2024-10-20 08:12:20 följande:

Hallå fina ni, jag är gravid! Tog ett digitalt test imorse 😊 håller tummarna för er så som går och väntar ivrigt ????

Grattis!🤩❤️
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-20 09:31:25 följande:

Idag tog jag ett nytt test och det visar helt klart något. Lade dock upp den i en grupp med gravtesttolkare och de tyckte det var alldeles för svagt för att räknas pga jag idag är äl+12. Men jag trodde ju jag hade nidis äl+8 och då är det ju bara 4 dagar sedan ägget i sådana fall fäst. Då är det väl inte omöjligt att mitt test är svagt? Äh jag vet inte vad jag ska tro. Trist när man tagit tester några dagar och ändå ser någon slags ökning men proffsen säger annat..

Är det RFSU? Rekommenderar i så fall att du tar med kvällsurin! Såklart är det individuellt men jag tycker man får bättre plus på kvällen med dessa ☺️ skulle det inte öka i styrka i dagarna kanske det tyvärr blivit en kemisk graviditet?.. alternativt att ägget fäst sent? Att plussa äl+12 är fortfarande tidigt, framförallt med RFSU testerna ☺️
  • Emzor1
    Nanathalie skrev 2024-10-20 09:59:21 följande:
    Tack för tipset! Det är rfsu. Jag har fått knappt synlig linje för 2 dagar sedan och nu detta. Tror och hoppas det beror på att ägget fäst först på äl+8/9 när jag hade ljusrosa flytning..... Får fortsätta testa och hoppas på att stegringen fortsätter. 
    Håller alla tummar och tår, det syns ju definitivt ett streck - du förtjänar ett plus 🙏
  • Emzor1
    JustinzeVar skrev 2024-10-20 14:15:08 följande:

❤️❤️ (ursäkta mina pyjamasbyxor)

Stort grattis!🤩❤️
  • Emzor1
    TrueResolution skrev 2024-10-20 19:56:57 följande:

Tog negativa grav-tester i torsdags & fredags. BIM idag söndag och ingen mens ännu. Har dock noll symptom och kan vara lite molande mensvärk ikväll så får nog räkna med bom denna månaden också 😔

Jag plussade tidigt med min ettåring. bruksr det vara lika mellan graviditeter? eller kan det skilja mycket förresten? Tex stt man med ena barnet får plus flers dagsr innan BIM och nästa först efter? eller är det vanligare stt man är en "testa tidigt" generellt om det varit så? 😄 Bara lite funderingar! 

Glädjs åt er som plussat även om jag såklart blir såååå avundsjuk och drömmer om att djälv snart få plussa ❤️ 
    Nästa BIM i November blir till min födelsedag, måtte det bära mer tur med sig 🧸

Tror inte det finns någon generell hur tidigt man plussar, ägget kan ju fästa olika tidpunkter för samma kvinna tänker jag ☺️ Med andra ord, plussade du tidigt med andra barn behöver du inte göra det med detta🙏 
  • Emzor1

Nu fick jag positivt ägglossningtest cd18, fick aldrig fast gubbe på clearblue och detta förklarar ju saken???? Så nu är det snart nedräkning till bim - som troligtvis nu blir senare än väntat med tanke på sen ägglossning☺️

Svar på tråden BIM Oktober 2024