• Björkskogen

BIM Oktober 2024

Vaknade kl 4.45 och kunde inte somna om. Trist när det är helg. Iaf, temp tagen lite tidigare idag. Ligger kvar på stabil hög nivå. Tog ett gravtest(ej testa tidigt) i morse mest för kul. Tyckte jag anade nåt. Men kan va inbillning, va rätt trött 🙈 äl+12. 
    Brösten ömmar värre än igår, tror jag vaknade pga dem.  

Känner mig rätt låg idag, vill så gärna va gravid och känns som man söker efter minsta lilla tecken.

• Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2024-10-26 08:00:14 följande:
    Det kan absolut ha med stegring att göra❤️ åååh så spännande, håller tummarna för dig och grattis
    Björkskogen skrev 2024-10-26 07:54:31 följande:

Vaknade kl 4.45 och kunde inte somna om. Trist när det är helg. Iaf, temp tagen lite tidigare idag. Ligger kvar på stabil hög nivå. Tog ett gravtest(ej testa tidigt) i morse mest för kul. Tyckte jag anade nåt. Men kan va inbillning, va rätt trött 🙈 äl+12. 
    Brösten ömmar värre än igår, tror jag vaknade pga dem.  

Känner mig rätt låg idag, vill så gärna va gravid och känns som man söker efter minsta lilla tecken.

Känner med dig ❤️ vill så gärna med. Äl+11 neg test idag. Molvärk i magen skum diffus illamående  men börjar tro att jag blivit knäpp😅
    Posta ditt test så får vi se🙏 
    Tror inte det jag, kanske, såg fastnar på bild ens. Var lixom bara svag svag skiftning. Igår var det helt blankt. Kan ju varit något med testet idag. Tar nog ett nytt imorgon bitti. 

Känner oxå att jag nog börjar bli knäpp 😅 
    Ska försöka hålla mig sysselsatt med annat idag så jag slipper fundera över tecken, test osv 
  • Björkskogen
    EJT skrev 2024-10-26 08:44:16 följande:

Ingen graviditet här. Inte testat men känner i hela kroppen att det inte tagit sig. Jag vet hur min kropp beter sig son gravid. 

Suck, det är så tråkigt. 

❤️
  • Björkskogen

Oskönt att vakna halv 5 pga vintertid 😆 
    Känner mig lite deppig nu, helt blankt på gravtest idag. Det jag ev såg igår va säkert bara skugga eller nåt.

Tempen ökade lite idag. Brösten är ömma och mina nipplar har skiftat över till typ lila 👀🙈 
    Äl+13. 
    Väntar mens imorgon/övermorgon. 

• Björkskogen
    Väntarpå4an skrev 2024-10-27 07:52:27 följande:
    Samma här, blev en tidig morgon😅
    Tyvärr också samma med testet för mig. Tokblankt. Äl+12 så det borde ha visats sig 😞
    Varför byter vi ens tid? Det är ju bara jobbigt 😂 
    Trist. Vet hur det känns. Vi får ladda för nästa äl ❤️ 🥳 
  • Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-27 08:35:05 följande:

Nej vad trist med blanka test 😔 Det är ju inte över förrän det är över men jag förstår hur ni tänker, man tycker det borde visas när man är så nära BIM?håller fortsatt tummarna ändå 🤞🏻💕

Vi vaknade 7.30 och förstod inte hur kan vi vara så pigga redan nu?! Sen trillade poletten ner att tiden dragits tillbaka en timme 😄 Det var ju annat när barnen var små, då blev det lååååång dag när klockan drogs tillbaka. Vårt första barn vaknade vid 05 sina första två år?!!! Så när det blev vintertid klev vi upp 04 😩

Det var ett helt annat liv verkligen, undrar ibland om vi verkligen vet vad vi vill in i igen, bebis och småbarnsliv, dålig med sömn, leka i sandlåda osv 😆

Ja väldigt trist. Gav upp hoppet nu. Tänker inte testa mer utan väntar in mensen. Har den inte kommit nästa helg så testar jag då. 

Ja min yngsta va morgonpigg. Vi gjorde morgon kl 4 oxå när det blev vintertid. Värst va att jag fortsatte vakna astidigt fast jäntan växte ifrån det 😂 nu är hon 11 år och sover till typ kl10 medan jag är uppe redan runt 5  🙈 
  • Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-27 12:00:13 följande:
    Gud vad jag önskar att jag också vore morgonpigg, men jag är oftast väldigt morgontrött 😆 kl 05 är väl lite väl kanske 🙈 men du kan ju hinna få mkt gjort under en förmiddag om du vill, eller bara en go lång härlig morgon för dig själv 🙌🏻 
    Ja har man lust så är det storstädat innan 09.00 😂 men oftast är det lugn egentid som prioriteras. 
  • Björkskogen

Äl+14. Trodde tempen skulle börja droppa av idag. Men icke, samma som igår. Ingen nedåtgående trend än 🙈
    När droppar eran temp inför mens?  

• Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-28 06:40:42 följande:
    Oftast droppar den precis innan mensen ska komma men ibland droppar den inte förrän efter mensen startat? lurigt för mig med andra ord 😆 

Min temp fortsätter med sitt sicksack-mönster. Väldigt hög igår, lite lägre idag 😅 
    Okej bra då kan jag nog lägga det hoppet på hyllan 😂🙈 
    Jämförde med några gamla kurvor jag har från 2016/17. Följer dem ganska bra, ligger bara lite högre i temp nu. Några av de gamla kurvorna droppade faktiskt inte före mens. Däremot ofta 15 dagars luteal fas då. Så kan nog räkna med mens imorgon. 

Spännande 😅 
  • Björkskogen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-10-28 10:03:36 följande:
    Klart det fortfarande finns hopp. Hög temp är ju lovande, jag fortsätter hoppas åt dig 🤞🏻😄 Avis på din långa lutealfas, min är lite kortare? 

Sitter själv och hoppas att det jag känner av i tjejmagen beror på att nåt håller på att växa där och inte på pms 😂 Önsketänkande indeed 🙈 
    Joo, så länge inte mensen har kommit så hoppas man ju 😂 
    Kan lägga upp jämförelsen med de gamla. Den gula är nu, den är ju klart högre än de andra. 

Svar på tråden BIM Oktober 2024