• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Nanathalie
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-04 20:04:17 följande:
    Nu får någon rätta mig om jag har fel, men jag vill minnas att temphöjning en beror på att progredteron frigörs frpn follikeln (?) dvs äggkalet som ägget släpps från. Så utan äl ingen temphöjning och svagt progresgeton kan ge flukturerande temp eller låg temp efter äl eller kort lutealfas 😊
    Som jag misstänkte 😀 Snorkfröken håll hoppet uppe!!
  • Anonym (En till)
    Nanathalie skrev 2024-10-04 19:30:36 följande:
    Men OMG känner igen mig enormt mycket. Jag försöker undvika prata om ägglossningen men så fort jag tar initiativ tänker min man att nu är det äl och då tappar han det halvvägs eller kommer inte igång alls. Så jobbigt. Ledsen för hans skull men också så frustrerande för mig som försöker planera in äl någorlunda. Imorse tog jag initiativ på nytt och då tappade han det helt 2 ggr men vi fick igång det igen (tacka gudarna för det när natural cycles säger very high fertility).. 

Tycker det är så skönt att höra om fler som har samma "problem".  

Kram från en annan medmänniska ❤️
    Känner igen mig sååå mycket och jag blir också frustrerad, även om man fattar att det är värre för honom. Jag skäms typ över min egen ilska i de lägena, vill ju vara förstående men ASjobbigt verkligen när man inte vill ha nåt annat än leverans så att säga. ????  inte som att en annan är supersugen varje gång heller liksom? vi har inte alls försökt länge men kan bara föreställa mig hur jobbigt detta blir i längden..
  • Nanathalie
    Anonym (En till) skrev 2024-10-04 21:19:35 följande:
    Känner igen mig sååå mycket och jag blir också frustrerad, även om man fattar att det är värre för honom. Jag skäms typ över min egen ilska i de lägena, vill ju vara förstående men ASjobbigt verkligen när man inte vill ha nåt annat än leverans så att säga. ????  inte som att en annan är supersugen varje gång heller liksom? vi har inte alls försökt länge men kan bara föreställa mig hur jobbigt detta blir i längden..
    Detta började direkt för vår del, önskar nästan det bara "blivit" som en hoppsan. Då hade man sluppit det helt. Vi hade ett snack om att det inte är "kul" att göra barn ens. Så tråkigt när det blir negativt laddat. Håller med i att man inte heller alltid är sugen heller utan man gör för att göra..  hoppas det tar sig snart så man kan slappna av lite, och bara ha sex för att det är skönt och något man verkligen vill ❤️
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-10-04 19:24:19 följande:
    Men visst innebär en sådan temphöjning att ägglossning iallafall ägt rum? Eller går tempen upp sådär även om ett ägg inte släpper?

Nej men jag tempar med SPÄNNING alltså 😂 så taggad!! 

Så nervöst att se varje morgon vad tempen ska visa, tycker jag borde lärt mig hur det brukar vara, jag har ju tempat lääänge 😄 

• Anonym (En till)
    Nanathalie skrev 2024-10-04 21:32:04 följande:
    Detta började direkt för vår del, önskar nästan det bara "blivit" som en hoppsan. Då hade man sluppit det helt. Vi hade ett snack om att det inte är "kul" att göra barn ens. Så tråkigt när det blir negativt laddat. Håller med i att man inte heller alltid är sugen heller utan man gör för att göra..  hoppas det tar sig snart så man kan slappna av lite, och bara ha sex för att det är skönt och något man verkligen vill ❤️
    Har också tänkt så, detta är inte kul! Håller tummarna för att vi plussar snart Så sex kan bli kravlöst igen. Har ni försökt länge? 
  • trefaldigmästareikärlek

Jag håller med er, schemasex är döden för relationen. Jag brukar inte berätta om äl, bara visa mig mer "sugen" och är han inte på humör/orkar försöker jag släppa det bara. Lättare sagt än gjort dock 😊 Fick riktiga psykbryt när vi försökte med förra så tror det har ärrat litegrann.

I morse hade min temp hoppat upp typ 0,4 grader ytterligare, bifogar kurvan så får nu se. Jag blev plötsligt hoppfull. Drömde inatt att vi plussade 🤷?♀️

• Anonym (En till)
    trefaldigmästareikärlek skrev 2024-10-05 07:12:34 följande:

Jag håller med er, schemasex är döden för relationen. Jag brukar inte berätta om äl, bara visa mig mer "sugen" och är han inte på humör/orkar försöker jag släppa det bara. Lättare sagt än gjort dock 😊 Fick riktiga psykbryt när vi försökte med förra så tror det har ärrat litegrann.

I morse hade min temp hoppat upp typ 0,4 grader ytterligare, bifogar kurvan så får nu se. Jag blev plötsligt hoppfull. Drömde inatt att vi plussade 🤷?♀️

Starkt att kunna försöka släppa det! Jag deppade ihop fullständigt igår. idag på morgonen fick vi till det tack och lov, samt i förrgår. Så kanske finns en chans trots allt, verkar som att ägglossningen låtit vänta ytterligare någon dag då jag inte fått nån temphöjning än. Hoppas den kommer idag eller imorgon, men längre får det inte bli för då åker gubben iväg i tre dagar 😅 
  • Snorkfrökenhär

Hoppfullt med en sån stegring 😄🙏🏻

Min temp sjönk imorse tyvärr, och BIM är imorgon så det är garanterat kört för mig den här gången. Känner min kropp och har tempat länge och såhär brukar det se ut. Nya tag 💪🏻😅
  • Anonym (En till)

Just det, skulle svara på din kurva! Den är väldigt lik hur min kurva såg ut när jag blev gravid med mitt äldsta barn! Då drömde jag också att jag plussade strax innan jag gjorde det. Den ser även ut som min kurva för två månader sen då jag fick två svaga streck på två graviditetstester men sen fick jag mens. Det kan ju ha varit fråga om kemisk graviditet då, vem vet!
  • Vias

ÄL +16 enligt appen, ingen mens och neg. gravtest. 😤 appen tycker dock att jag ska testa först om 3 dagar, men tänker att det borde ha visat positivt idag om det tagit sig. 

Funderar också på varför appen tyckte jag hade ÄL den 19e, när jag hade en liknande dipp den 23e? Någon som vet? 

Svar på tråden BIM Oktober 2024