• TrueResolution

BIM Oktober 2024

Dags för en BIM-tråd för alla oss som hoppas på ett plus i Oktober och en bebis 2025! ❤️ 

här håller vi god ton, peppar, stöttar & hejjar tillsammans. I glädje & sorg. 🙌🏽

BIM-lista i kommentarerna! ☺️
  • Svar på tråden BIM Oktober 2024
  • Siripiri
    Nanathalie skrev 2024-10-05 16:38:03 följande:

Nu hörrni! Högsta utslaget NÅGONSIN för mig på ältest. Ni vet jag som inte haft ägglossning vad jag vet? Kanske nc har rätt i att ägglossning faktiskt sker imorgon. Såååå orimligt roligt. Nu vill jag bara se tempen öka också! 

Va kul 😍 hoppas Hoppas! 
  • Siripiri
    Siripiri skrev 2024-10-05 17:07:52 följande:

Jajemän starkare än kontroll 😁 Googlar man så verkar inte höga nivåer av FSH vara bra dock.. men men. 

Men åh va skönt för dig med 😍 vi hoppas det är något positivt då för oss båda då! 🙏🏼 

LH* menar jag ju 🙃🙃
  • Nanathalie
    Anonym (Lollo) skrev 2024-10-05 16:41:14 följande:
    Jag har nu testat med äl-tester i tre cykler och jag får aldrig starkare utslag än vad jag fått denna månaden.
    Men som ni ser på temp förra månaden så har jag ändå haft ökning av temp efter ett sådant svagt Lh-test (så jag skrev in det som positivt förra månaden, likadant månaden innan det också då ökning av temp efteråt). 

Tankar? Någon annan som inte får starkare Lh-test än så men ändå får ökning på temperatur?

(Har väldigt regelbundna cykler på 25dagar.)
    Jag tolkar det som att jag trots allt får ägglossning med tanke på tempen och regelbundenheten.
    Dessa ägglossningstester var helt sämst när det gäller mig. Jag fick aldrig utslag och har slutat använda dem. Bytte till easy@home och såg direkt skillnad - hett tips!! Ökning av temperatur är säkrare än ägglossningstest. Jag har ju idag det starkaste jag haft och enligt min temp är ägglossning imorgon. Har dock ALDRIG fått glad gubbe på cb ägglossningstester.
  • Anonym (Lollo)
    Nanathalie skrev 2024-10-05 17:15:40 följande:
    Dessa ägglossningstester var helt sämst när det gäller mig. Jag fick aldrig utslag och har slutat använda dem. Bytte till easy@home och såg direkt skillnad - hett tips!! Ökning av temperatur är säkrare än ägglossningstest. Jag har ju idag det starkaste jag haft och enligt min temp är ägglossning imorgon. Har dock ALDRIG fått glad gubbe på cb ägglossningstester.
    Aha, det är första cykeln med rsfu tester, tidigare hade jag graviditetskollens. Och med dem fick jag heller inte starkare sträck än såhär ungefär.
    Jo jag har ju hört det, att det är mer pålitligt att lita på tempen. 
    Får prova andra om man nu blir tvungen att prova fler cykler 😅
  • Nanathalie
    Anonym (Lollo) skrev 2024-10-05 17:50:02 följande:
    Aha, det är första cykeln med rsfu tester, tidigare hade jag graviditetskollens. Och med dem fick jag heller inte starkare sträck än såhär ungefär.
    Jag kastade graviditetskollens åt helvete också 😂😂 båda är sämst! Köp easy@home och gå på tempen!!
  • Anonym (En till)
    Siripiri skrev 2024-10-05 17:12:47 följande:
    LH* menar jag ju 🙃🙃
    Jaså?? Varför är inte det bra då? 🙃🥲
  • Anonym (Lantisen)
    Nanathalie skrev 2024-10-05 15:55:37 följande:
    Känner så väl igen mig i era känslor och tankar kring en gemensam ❤️ det är ju faktiskt något väldigt speciellt. Våra barn är här 50%, men den äldsta (snart 13) är mest hos sin mamma så det diffar med några dagar. Vi är båda 34 år, jag har haft lätt att bli gravid innan (när jag vqr yngre dvs) så gick in i detta med lite av ett händer det så händer det-tänk. Men sedan maj har ju faktiskt inget hänt så då får man anstränga sig lite och försöka logga kroppen och ta reda på vad som händer här inuti.

Många säger "skaffa inga gemensamma barn gud vad lyxigt att få ha bara varandra varannan vecka". Ja jo, liksom. Men vi är ju kvar i barntänket ändå. Vi är föräldrar ändå. Dessutom så skaffar man inte barn för att ha dem på halvtid. Åtminstone inte vi! 

Ja alltså känslan av att skapa ett liv tillsammans ❤️ En blandning liksom. Vore ju helt fantastiskt. Och som sagt, innan det hände hade vi inga tankar på det. Våra barn är stora, äldsta 16. Vi hade börjat tänka på livet utan barn t.o.m. Vad vi skulle göra sen. Men nu. Det finns ju liksom inget annat än att vi längtar efter en bebis. Och eftersom man är lite äldre nu känns allt så annorlunda mot innan. Jag va 22 när jag fick första och herregud vilken skillnad mot hur man tänker nu. 

och som du säger. Man är liksom ändå förälder hela tiden. Jag har en dotter som inte vill bo hos pappa. Så henne har vi mer. Tänker. En mer eller mindre liksom 😂 7 eller 8 kvittar 🤷🏼?♀️❤️

• Nanathalie
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-10-05 19:27:17 följande:

Ja alltså känslan av att skapa ett liv tillsammans ❤️ En blandning liksom. Vore ju helt fantastiskt. Och som sagt, innan det hände hade vi inga tankar på det. Våra barn är stora, äldsta 16. Vi hade börjat tänka på livet utan barn t.o.m. Vad vi skulle göra sen. Men nu. Det finns ju liksom inget annat än att vi längtar efter en bebis. Och eftersom man är lite äldre nu känns allt så annorlunda mot innan. Jag va 22 när jag fick första och herregud vilken skillnad mot hur man tänker nu. 

och som du säger. Man är liksom ändå förälder hela tiden. Jag har en dotter som inte vill bo hos pappa. Så henne har vi mer. Tänker. En mer eller mindre liksom 😂 7 eller 8 kvittar 🤷🏼?♀️❤️

Oh god yes! När man kommit upp i antal på det viset har det ingen betydelse ens 😂 som 1 eller 3 hundar, who cares😂 

Jag var 23 när jag fick min första, och min makes äldsta är snart 13 så lite samma situation här. Och vi har 5 varannan vecka tillsammans men ingen gemensam. 5 eller 6, och en hund, vad gör det för skillnad? 😂
  • EmmaJoh
    Nanathalie skrev 2024-10-05 11:01:57 följande:
    Nae, vi slutade med preventivmedel i maj, så inte jättelänge men känns som lite av en evighet. Jag tänker ibland att det nog inte är menat. Att vi ska vara tacksamma för att vi båda har barn sedan tidigare men inget gemensamt. Men det gör så förbannat ont i hjärtat att jag inte ska kunna få en bebis med min man. 

Jag var till gyn nyligen och de upptäckte tecken på pcos. Jag har inte fått fullt utslag på ältest en endaste gång och haft cyklar på 60 dagar vilket tyder på att äl uteblivit. Jag har nu fått medicin för att mensen ska komma igång senast dag 35 och sedan ska jag börja äta ägglossningsstimulerande medicin. Hoppas verkligen att det tar sig innan man behöver äta massa mediciner..

Hur länge hade ni försökt?
    Vad tar du för medicin för att få igång mensen? Jag tog Primolut och det funkade bra för mig, har också pcos och mens som upphör långa perioder. Nu får jag dock positivt på ägglossningstest hela tiden, annars aldrig, fastän jag uppenbarligen inte har det, men det är tydligen vanligt med pcos. Vad ska du ta för ägglossningsstimulerande, är det ytterligare något alltså?

Är det någon som vet hur länge man kan behöva vänta på IVF efter att utredningen är klar? Vi ska på fertilitetsutredning om några veckor och den tiden fick vi för en månad sen, jag trodde det skulle ta mycket längre tid.

Jag tog ultratidigt digitalt gravtest i morse efter misstänkt nidblödning ons-tors, men det var negativt.. 
  • EmmaJoh
    Anonym (Lollo) skrev 2024-10-05 17:50:02 följande:
    Jag har bara testat RFSU:s stickor och jag har aldrig fått tydliga streck på dem, men med CB digitala får jag positivt. Men blir ju tyvärr väldigt dyrt i längden med digitala... 😬
Svar på tråden BIM Oktober 2024